Европейските компании хеджираха горивото за първото полугодие на 2019

21 прочитания

Последиците от високите цени на авиоционното гориво бяха едно от най-големите предизвикателства за индустрията тази година, съобщи IATA.

Графиката показва обаче, че няма връзка между цените на горивата и печалбата в авиоиндустрията*.

Това отчасти се дължи на различните практики за хеджиране на авиокомпаниите, което означава, че ефектът от по-скъпите горива не се усеща еднакво от всички авиокомпании.

В новата си графика от 30 ноември 2018 IATA показва широките граници на хеджирането.
Докато някои авиокомпании хеджират значителна част от горивото си, други разчитат само умерено на този начин на покупка или изобщо не го използват.

Китай например има регулации, които не позволяват на авиокомпаниите да хеджират бъдещите си разходи за гориво.

IATA прави заключение, че докато регионалните различия в практиките за хеджиране на гориво варират силно, авиокомпаниите, които се конкурират на един и същи пазар имат сходни дялове на хеджираното гориво.

Европейските превозвачи хеджират най-много.

Ryanair и Lufthansa например вече са фиксирали съответно 90% и 77% от разходите си за гориво за първото полугодие на 2019.

За разлика от тях, американските авиокомпании хеджират горивото най-малко. Три от четирите най-големи авиокомпании – Delta, United, American не са хеджирали никакво гориво за първото полугодие на 2019. Това е възможно да се дължи на увеличеното производство на петрол в САЩ.

При хеджирането на горивото авиокомпаниите купуват петролнин фючърси (или опции) и по този начин се застраховат срещу евентуално поскъпване на суровината. Разходите са гориво са основен оперативен разход на авиокомпаниите.
Тази стратегия изисква преценка дали направените предварително разходи си струват.

* Мнение на IATA.

Графика: IATA, на база проучване на индустрията.

Свързани теми

Предишна публикация
Ryanair се договори с пилотите в Германия
Следваща публикация
Първи собствен тренинг център за Wizz
21 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Ryanair купува Niki

Ryanair се съгласи да купи австрийската авиокомпания на бившия шампион от Формула 1 Ники Лауда,…

Lufthansa преговаря за част от TAP

Германската Lufthansa започна преговори за изкупуване на част от капитала на конкурента си TAP Air…

Уили Уолш се оттегля от IAG

Един от най-изявените и най-дълго задържали се в индустрията главни изпълнителни директори – Уили Уолш…

Лятото на пилотското недоволство

Европейските авиокомпании се изправят отново пред предизвикателства насред сезона на отпуските и активното пътуване. Наред…
Меню