Първи собствен тренинг център за Wizz

144 прочитания

Два пълни полетни симулатора за семейството Airbus A320/321, един симулатор за аварийни ситуации за кабинен екипаж, множество зали за теоритична подготовка и компютърно обучение – така изглежда първият по рода си тренировъчен комплекс за пилоти и екипажи на най-бързо развиващата се нискоразходна авиокомпания в Европа, Wizz Air, открит официално на 29 ноември.

Пpеpязването на лентата

Пpеpязването на лентата

Новият комплекс е разположен на разгъната площ от близо 4000 кв.м в близост до международното летище на Будапеща и струва на авиокомпанията около 30 милиона евро – средно една-четвърт от цената на чисто нов А321. В него ще се обучават по 2500 служители на Wizz годишно, като капацитетът му е да приема по 300 души дневно в различните направления на теоритичното и практическото обучение. В центъра ще се провеждат както първоначалните обучения за новопостъпващи пилоти и кабинен състав, така и текущите квалификационни курсове и проверките за летателна годност.

Скоро в сградата ще бъде добавен и трети пълен полетен симулатор

Скоро в сградата ще бъде добавен и трети пълен полетен симулатор

Комплексът ще се превърне в дом за Академията за пилоти на Wizz Air, която заработи преди около 2 години и приема курсисти за интегрирано първоначално и последващо обучение по системата за лицензиране MPL, в която могат да стартират пилотската си кариера хора без никакъв или с малък летателен опит от практически всички европейски държави, включително и България. Програмата и обучението се финансират почти изцяло от превозвача, като някои от първоначалните модули се провеждат в партньорски школи в Унгария, Гърция и Полша.

Тренинг центърът е изграден в партньорство с един от най-големите производители на симулатори за авиационната индустрия – американската CAE, с която авиокомпанията има 10-годишен договор за поддръжка на съоръженията и предоставяне на обучителни услуги. Първите два пълни полетни симулатора са от серията CAE 7000XR, с възможности за надграждане до всички модели, конфигурации и двигатели от сериите А320. Намеренията на Wizz са да добави и трети симулатор в близките 1-2 години. По каталожни цени само механичната, електрохидравлична конструкция и авиониката на един от симулаторите струва към 10 милиона долара. Допълнително се избират и внедряват софтуерните продукти и обучителните програми. Оборудването се използва при денонощен режим на работа, а графикът е запълнен с месеци напред.

В кокпита на пълния полетен симулатор CAE 7000XR за А320

В кокпита на пълния полетен симулатор CAE 7000XR за А320

Проектът е завършен в рамките на едва 8 месеца, а необходимостта от тази инвестиция в толкова кратки срокове се определя от все по-сериозния недостиг на пилоти в света – най-вече в Азия, но все по-ясно изразен и в Европа. Анализаторската група Ascend написа наскоро, че през следващите 20 години за захранването на все по-бързо растящата глобална авиационна индустрия ще са необходими над 725 000 новопроизведени пилоти.

_SAM3225

В специално интервю за предаването Авиошоу, Главният изпълнителен директор на Wizz Air, Йозеф Варади подчерта, че с откриването на новия център няма да бъдат преустановени или дори намалени обученията на бъдещи и настоящи пилоти на авиокомпанията и в другите партньорски центрове на Wizz в Европа, включително и в българския Sofia Flight Training. Той добави, че превозвачът твърдо следва стратегическия си план за развитие, наречен @30, според който до 2026 година авиокомпанията трябва да разполага с флот от 300 самолета, като междувременно е заменила почти всичките си А320 от по-старото поколение СЕО. Към момента Wizz лети със 105 машини А320/321 и има поръчани общо 260 самолета от серията А320neo. Към края на 2018 се обслужват над 600 маршрута от 26 бази в 44 държави, а компанията има над 4000 служители в цяла Европа.

От ляво на дясно: Йозеф Ваpади, CEO на Wizz; Ноа Щайнберг - Президент и Главен изпълнителен директор на WING, компанията инвеститор и строител на сградата на симулаторния комплекс; Март Парънт, CEO на CAE

От ляво на дясно: Йозеф Ваpади, CEO на Wizz; Ноа Щайнберг – Президент и Главен изпълнителен директор на WING, компанията инвеститор и строител на сградата на симулаторния комплекс; Март Парънт, CEO на CAE

На церемонията по откриването присъства и Главният изпълнителен директор на CAE, Марк Парънт, който добави, че неговата компания гледа с оптимизъм към партньорството си с Wizz и разчита още по-сериозно задълбочаване през следващите 10 години. По неговите думи, понастоящем това наистина е най-модерния подобен център в Европа.

Още снимки в галеpията…

[foogallery id=“3295″]

снимки: Авиофорум

Свързани теми

Предишна публикация
Европейските компании хеджираха горивото за първото полугодие на 2019
Следваща публикация
САЩ и Великобритания се разбраха за полетите след Брекзит
144 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Airbus увеличи дела си в A220 до 75%

Airbus и правителството на Квебек ще контролират А220. Airbus намалява производството на А330. Европейският производител…
Меню