Wizz все пак взима А321XLR и го базира в Милано

146 прочитания

Wizz Air, която допреди няколко години упорито отричаше да проявява интерес към новия Airbus A321XLR за далечни разстояния, обяви на 4 септември първия маршрут за новия модел самолет, който очевидно ще се присъедини към флота в близко бъдеще. Той ще е базиран на летище Малпенса в Милано, от където ще оперира по линията Милано – Абу Даби. Това трябва да се случа от 2 юли 2025 година.

Новината отбелязва стъпването на Wizz в сегмента на далечните и потенциално междуконтинентални полети, които могат да се изпълняват с А321XLR благодарение на безпрецедентната му ефективност и обсег на действие. Авиокомпанията позиционира новата линия, като удобна алтернатива за пътуващите от огромната агломерация около Милано с цени на билетите, които достигат до 70% по-ниски стойности от конкуренцията.

В постовете на авиокомпанията се говори за еднопосочни билети от около 100 EUR.

Решението на Уиз да базира първите си самолети от типа в Милано отразява стратегията на превозвача за засилване на присъствието на италианския пазар, който се доминира в момента от прекия й конкурент Райънеър.

Шефът на авиокомпанията Йожеф Варади посочи ниската разходна ефективност и далечен обхват на самолета, като ключови фактори за разширяване на мрежата на превозвача до далечни дестинации. Припомняме, че допреди не повече от 2-3 години Уиз само проучваше новите A321XLR без да има конкретни планове за привличането им във флота. С този самолет авиокомпанията навлиза в територията на далечните ултра-лоу-кост полети с времетраене до 7-8 часа, което ще й позволи да прелита и Атлантическия океан за потенциални полети до Северна Америка – нещо, което Варади също продължава да отрича, че е част от бъдещата стратегия на превозвача.

Еърбъс позиционира А321XLR като самолетът, който „променя играта“ в междуконтиненталните пътувания, позволявайки свързването на по-малки летища с ограничен пътникопоток на значително по-далечни разстояния, което ще конкурира пряко трансферния модел на големите традиционни превозвачи.

Първите А321XLR ще бъдат доставени по-късно тази година на испанската национална авиокомпания IBERIA, която планира да ги използва първоначално по линията Мадрид-Бостън, САЩ.

Свързани теми

WizzAirbus A321XLRнискоразходни авиокомпаниипътуване със самолетсамолетни билетиМиланоA321XLRАбу ДабиWizz Airlow-costИталияAirbus
Предишна публикация
Швеция премахва данък върху самолетните пътувания
Следваща публикация
Пристигна първият А220-100 на България Еър
146 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Jeju Air си поръча 40 737 MAX

Най-голямата лоукост авиокомпания в Южна Корея направи твърда поръчка за 40 боинга 737 MAX с…

ICBC поръча 80 самолета A320

Китайският специалист за самолети под наем потвърди поръчка за 80 самолета от семейството на А320…
keyboard_arrow_up