Airbus и CFM ще тестват на A380 двигател горящ течен водород

46 прочитания

Европейският самолетостроител Airbus планира да тества в полет реактивен двигател, който гори течен водород. Изпитанията ще се направят заедно с двигателостроителя CFM International.

За изпитателна платформа ще се използва първият прототип на A380, който бе използван за сертификационната кампания на типа, а след това изпитваше двигателите на A350.

Главният технологичен директор на Airbus Сабине Клауке е казала, цитирана от Flightglobal, че за изпитанията ще се използва двигателя Passport, който ще бъде поставен на пилот в задната част на самолета. Моторът е избран заради малките му размери и модерна конструкция. стандартно той гори керосин и се използва от бизнесджетове. Отделно в пътническата кабина ще се разположат четири резервоара, в които ще се побира 400 kg течен водород.

GE си партнира със Safran в джойнтвенчъра CFM.

В пилотската кабина ще бъдат поставени органи за управление на петия двигател, както и дисплеи, които ще показват параметрите му. Отделно ще бъдат оборудвани работни места за инженери в пътническата кабина.

Очаква се първият полет да стане факт през 2026 г.

През 2020 г. Airbus показа няколко концепции за пътнически самолети задвижвани от течен водород. От компанията се надяват, че до 2035 г. някой от тези модели може да се намира в производство.

Това далеч няма да е първия експеримент за използване на течен водород за задвижване на самолет. През септември 1957 г. в САЩ бомбардировач Martin B-57B в полет превключва захранването за гориво на един от моторите си от керосин на течен водород. В рамките на няколко минути той лети така, но тестовете бързо са изоставени.

През 80-те години на миналия век в СССР се тества Ту-155 – експериментален самолет на базата на Ту-154Б. Средният му двигател НК-8 е пригоден да гори течен водород. Изпълнени са няколко полета, но резултатите не са оптимистични и проектът също е изоставен.

Свързани теми

Предишна публикация
Airbus предвижда 17 620 нови самолета в Азия до 2040-а
Следваща публикация
Каква е съдбата на украинската „Мечта“ Ан-225?
46 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Turkish иска да расте в Африка

Африканският континент остава приоритет на Turkish Airlines, каза пред журналисти Тункай Еминоглу, вицепрезидент Продажби на…
Меню