Boeing се разколеба за MRO

16 прочитания

Директорът на Boeing Дейвид Калхун очаква възстановяването да се забави до 3-5 години, очерта усилията на компанията за новия самолет и увери, че МАХ ще бъде „още по-сигурен от 737“.

„Искам това, което е добро за авиокомпаниите, затова вярвам, че не е добре да паркират неефективните си самолети. Това ще се отрази на бизнеса ми с услуги. Ще се договорим да го намалим, за да приемем по-младия и свеж флот”, каза шефът на Boeing пред Aviationweek.

„Докато вярвам в пазара на услугите, винаги ще поставям по-ефективния флот над желанието си да поддържам стари самолети. Може да звучи еретично, но не е”, каза Дейвид Калхун в интервю от 20 юли.

Човешкият фактор

Boeing е постигнал „невероятен успех” по възстановяването на МАХ, става ясно още от интервюто. Компанията очаква той да е „още по-сигурен от 737”, заради изключителното внимание по сертифицирането, но очаква да срещне предизвикателства с човешкия фактор.

„Знаем,  че популацията на пилотите се промени. Знаем къде продаваме самолети и колко нови са системите за контрол на някои от тези пазари”, каза Калхун.

Възстановяването

Boeing очаква възстановяването да се забави от 3 до 5 години. Директорът на компанията сравни кризата от пандемията със ситуацията след 11 септември 2001г, когато той пое GE Aviation.

„В случая на Boeing може да е три или пет години. Вярвам, че имаме ресурсите и можем да продължим с развойните програми. Имаме портфейл от продукти, които да ни върнат обратно и няма просто да оцелеем, а ще победим”, каза Калхун.

Новият самолет

Boeing не търси отговор на А321, а „по-икономичен самолет с по-високо качество”, каза Калхун. „Ще се отличим в конструкцията /airframe/”, каза той.

Веригите за доставка

Наскоро американският производител събра 25 милиарда щатски долара на фондовата борса и използва държавната програма за запазване на заетостта в САЩ CARES. Това ще бъде достатъчно на компанията, каза Калхун, който не очаква прибягване до нова държавна помощ.

Осигуряването на веригите на доставка са по-големия проблем в момента. „Бих казал, че по-големият проблем в индустрията ни са пречките за доставки и нестабилността на веригите за доставка. Без вируса не бих очаквал тези проблеми ще се решат. Но с вируса имаме възможност да променим производствените линии и веригите си за доставка и да успеем. Смятам, че и двата играча /Boeing и Airbus/ започват по-често да използват думата „стабилност”. Не можете да минете на ново ниво без стабилна платформа”, каза Калхун.

Поръчките на Boeing за юли се стопиха още, след като авиокомпании и лизингодатели се отказаха да получат своите 737 МАХ заради последиците от пандемията. Отказите бяха 60, включително 47, които вече бяха обявени и не включват плановете на Norwegian да откаже останалите 97 в поръчката си.

Заради спада в търсенето на полети, оценено от Moody’s за периода на пандемията на 90%, клиентите отказаха 373 поръчки за МАХ през 2020г.

Avolon Holdings отказа 17 самолета, BOC Aviation – 30 и Aviation Capital Group 5 през юни.

Boeing достави само 10 самолета миналия месец, включително три 787 Dreamliner. Това е подобрение спрямо май, когато предаде само 4  самолета, от които нито един от широкофюзелажния бестселър.

Свързани теми

MROСАЩавиокомпаниипътнически самолет737MAXBoeingпоръчки
Предишна публикация
Airbus се отказа от субсидията за А350
Следваща публикация
Китайският ARJ-21 полетя за националния превозвач
16 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Първи Boeing 777F за Волга-Днепр

Руската карго авиационна група Волга-Днепр получи първият си чисто нов Боинг 777F, който ще се…

Boeing се отказа от сделката с Embraer

Американската компания се оттегли от споразумението за съвместно производството на пътнически самолети за гражданската авиация…

LOT ще лети до Маями от 2019

Полската национална авиокомпания LOT обяви, че открива резервациите за новите си полети до Маями, които…
keyboard_arrow_up