Кои нови самолети направиха първи полети през 2020

Независимо от пандемията и през 2020 авиационната индустрия посрещна нови самолети в небето

314 прочитания

Пандемията може и да приземи огромна част от авиацията през 2020-а, но дори и в тази изключително сложна и тежка авиационна година някои нови самолети успяха да полетят за първи път в небето. Решихме са върнем позитивизма и да ви припомним кои бяха най-значимите „първи полети“ на нови самолети в годината на най-тежката криза в историята на авиацията.

Boeing 777X

Първият от трите прототипа на новия флагман Боинг 777-9 полетя от Еверет, Вашингтон на 25 януари 2020. Първият самолет с двигателите GE9X се присъедини към тестовата програма през август. Доставките се окачват към средата на 2023

Gulftream G700

На 14 февруари 2020 полетя първият Гълфстрийм G700 от висок клас от Савана, Джорджия. До ноември пет самолета се включиха в тестовата програма. Разработен на базата на G650 новият флагман на луксозния производител трябва да бъде сертифициран до средата на 2022 с обсег от над 7500 морски мили и скорост Мах 0.85

Viking CL-415EAF

Всъщност, това е първият Canadair CL-215 самолет-амфибия, ъпгрейднат до стандарта CL-415 Enhanced Aerial Firefighting от кандската компания Longview Aviation Services. Той направи първи полет от Абътсфорт, Британска Колумбия на 10 март. Ъпгрейдът включва турбовитлови двигатели и дигитален кокпит.

Dornier Seawings Seastar

Dornier Seawings се похвали с новото поколение на своя самолет-амфибия Seastar на 28 март от Оберфафенхофен в Германия. Това е нова модификация на стария Seastar от 1984-а, но вече с дигитален кокпит, подобрени пропелери и ъпгрейднати системи.

Cessna 408 Sky Courier

Това е новият самолет в utility категорията на Textron Aviation. Първият полет от Бийчфилд, щата Уичита, беше на 17 май 2020. После към него се присъединиха още 3 тестови самолета, от които два пътнически варианта с 19 места. Още един в комби версия се присъедини в края на годината. Новата Цесна очаква сертификация през 2021

MagniX eCaravan

MagniX е компания за модифициране на самолети. Тя използва една Cessna 208 Caravan модифицирана с електрическа силова система, която полетя на 29 май 2020 от Мозес Лейк, Вашингтон. Самолетът има 560 киловатов електрически мотор, който замества турбовитловия PT6 на Прат енд Уитни. Електрическия eCaravan трябва да влезе в комерсиална употреба през 2022.

AIDC AT-5

AIDC AT-5 Brave Eagle е модерен тренировъчен самолет, разработван от Тайванската Аерокосмическа Компания AIDC. Първият полет беше на 10 юни 2020 от военновъздушната база Чин Чун Кан на острова. Той е продължение на F-CK-1 – първият тайвански свръхзвуков изтребител и трябва да влезе в серийно производство през 2023

Beta Technologies Alia

Beta е американска експериментална компания, която вдигна във въздуха първия си електрически самолет с вертикално излитане и кацане с помощта на хеликоптер. Това на стана на летището в Питсбърг на 12 юни 2020, като засега машината остава експериментална.

Stratos 716X

Stratos Aircraft полетя със своя изцяло композитен 716Х на 10 юли в Редмънт, Орегон. Това е шест-местен много лек джет, задвижван от един реактивен двигател Прат енд Уитни JT15D-5, който го ускорява до над 400 възела. 716Х ще се предлага като експериментален комплект, докато компанията сертифицира самолета.

ATR-72-600F

Това е първият изцяло товарен самолет на ATR, който полетя от Тулуза на 16 септември 2020. Той има максимална товароносимост от 9000кг и голяма карго врата, пригодена за стандартни контейнери. Той вече полетя за стартовия си клиент FedEx в началото на 2021.

Свързани теми

Предишна публикация
Нови инспекции за 222 самолета Боинг 787
Следваща публикация
Air France пенсионира първи Боинг 777-200ER
314 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Ryanair получи първият си 737 MAX

Първият Боинг 737 МАХ за най-големия европейски нискоразходен превозвач беше предаден на официална церемония в…
Меню