Боинг и Ролс Ройс са започнали официални преговори относно възможностите за разработване на двигатели за бъдещия проект на американския гигант за Нов Самолет от Среден клас /NMA – New Midsize Airplane/, съобщава The Wall Street Journal.
Британският производител е изразил готовност да се превърне в основен доставчик за Боинг, ако компанията вземе решение за начало на разработката на концептуалния модел. Американският гигант възнамерява да се прицели в пазарната ниша на европейския Airbus A321neo и модификациите му LR и XLR, като разработи наследик на своя 757.
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2019/06/Airbus-A321XLR-1024x719.jpg)
Според Уол Стрийт Джърнъл, разговорите са се фокусирали върху първоначалната концепция за новия самолет и възможностите за задвижването му, въпреки че Боинг все още не се е консултирал с авиокомпаниите и лизингодателите относно проекта.
От друга страна Ролс Ройс и другите производители на двигатели са ключови играчи в подобен проект, особено предвид разработването на нови технологични решения в двигателостроенето, които да дадат конкурентно предимство на бъдещия самолет.
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2019/09/Rolls-Royce_Trent1000_3.jpg)
След фиаското с Боинг 737 МАХ и глобалната пандемия от COVID-19 американската компания все по-предпазливо говори за плановете си за бъдещето, което може да изглежда много по-различно за гражданската авиация и всъщност да даде предимство на производителя в разработването на принципно нов модел, базиран на устойчива философия за придвижването на бъдещето.