Без облегалки в самолет на EasyJet

79 прочитания

За куриозен и потенциално опасен прецедент на борда на пътнически самолет на EasyJet съобщи пътник на британската авиокомпания в Туитър. Реакциите на туита, включително от представители на медиите се разпростират от сарказъм до откровен гняв, като едно е сигурно – превозвачът няма да се размине без сериозни последици и санкции от страна на регулаторните органи.

В туитът си Матю Харис пише:

#easyjet пребори дори @Ryanair за седалки без облегалки. @IATA @EASA това е полет 2021 от Лутън за Женева. Как се допуска това. @GeneveAirport @easyjet_press @easyjet

Снимката в оригиналния туит също е повече от красноречива:

AwesomeScreenshot-twitter-mattiasharris-status-1158638099121037315-2019-08-06_11_02

Пътникът Матю продължава с твърдението, че снимката е автентична и е направена от неговата приятелка. Дамата на снимката в последствие и непосредствено преди рулирането на самолета е била преместена на едно от малкото останали свободни места. Той обаче се пита, какво ли би се случило, ако в самолета нямаше повече свободни места. В стотиците коментари към туита се задава и друг адекватен въпрос – какво се случва с пътниците на седалките отзад, пред които се разкриват потенциално опасните стърчащи опори на липсващите облегалки отпред. В случай на аварийна ситуация и принудително кацане, това би създало сериозен риск от нараняване на пътниците на тези седалки, особено в познатата аварийна позиция на свито върху бедрата тяло и наведена напред глава.

И ако всичко това не е достатъчно, то реакцията на авиокомпанията на въпросния туит съвсем не е особено адекватна. В отговор представител на EasyJet пише от името на туитър-акаунта на превозвача:

Здравейте Матю, благодарим ви че ни обърнахте внимание за това, преди да разследваме случая, мога ли да ви помоля да изтриете снимката и след това да ни изпратите ЛС с повече информация, за да ви съдействаме. Рос

Следва незабавен и категоричен отговор от страна на пътника Матю:

Абсолютно не. Това е реална снимка и самолетът в момента се снижава към Женева.

Ето и оригиналния диалог:

AwesomeScreenshot-twitter-mattiasharris-status-1158638099121037315-2019-08-06_11_12

Следват стотици коментари с откровенно гневни туитове, подигравки и сарказъм към авиокомпанията, предложения от журналисти за отразяване на „новината“ и дори предложение за юридическо представителство, в случай, че някой от засегнатите пътници пожелае да предприеме съдебни действия срещу превозвача. И за да не бъде определен, като фалшив, към туита следват и поне още три подобни съобщения от потребители, които твърдят че също са пътували с въпросния самолет не само в същия ден, но и в предишни дни.

По силата на европейското законодателство и международните конвенции и договори за авиация, пътнически самолет в подобно състояние не би трябвало да изпълнява редовни полети до отстраняване на проблема. EasyJet премести седалището си в Австрия, след като Великобритания не насочи към твърд Брекзит и попада под пълната юрисдикция на EASA по този казус.

Предстои да разберем какви мерки ще предприеме европейският регулатор по случая.

Целия оригинален туит-тред можете да проследите отдолу:

 

Свързани теми

Предишна публикация
KLM се оплаква от качеството на Boeing
Следваща публикация
Как Singapore Airlines се справя със закъсненията
79 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Boeing се отказа от сделката с Embraer

Американската компания се оттегли от споразумението за съвместно производството на пътнически самолети за гражданската авиация…

Aegean показа новата ливрея

Гръцката авиокомпания Aegean представи новата си ливрея на официална церемония пред служители и премиера на…
Меню