Bombardier CS става Airbus A220

124 прочитания

Airbus ритуално уби марката Bombardier CSeries, като реши да преименува самолетите от семейството на А220. Така вече произвежданите модели CS100 и CS300 ще се казват съответно Airbus A220-200 и A220-300. Нищо друго в техническо отношение не се променя по самолетите, но логиката на европейския производител е, че по този начин нишовото семейство регионални джетове за къси и средни разстояния ще се продава по-добре.

Добър маркетинг – лоша карма

От бизнес гледна точка този ход на Еърбъс определено има смисъл и със сигурност ще допринесе положително за продажбите на CS. От имиджова гледна точка обаче и донякъде потребителски маркетинг, решението не е толкова добро. Еърбъс вероятно си мислят, че залагайки името си дават допълнителни гаранции на авиокомпаниите и пътниците им на много нива – от гарантирани доставки, до безопасност на полетите и експлоатацията. Индустрията обаче, ще запомни Еърбъс, като екзекутор на една от малкото останали независими самолетостроителни компании, каквато беше Bombardier Commercial Aircraft и на един от най-модерните и технически съвършени самолети на нашето време, каквото е семейството CSeries, разработено от канадския производител.

"Новото" най-малко семейство на Airbus, е осиновеното CSeries на Bombardier

„Новото“ най-малко семейство на Airbus, е осиновеното CSeries на Bombardier

Програмата CSeries е зачената още през далечната вече 2003 година, когато първоначалния опит на канадците да произведат и продадат новото си семейство самолети се сгромоляса. 10 години по-късно, с цената на над 7 милиарда вложени долара и инжекции от канадското правителство и това на провинция Квебек, CS100 и CS300 са вече на пазара и имат първите си клиенти в лицето на Swiss International Airlines и Air Baltic. Самолетите са почти изцяло композитни и в техническо и иновативно отношение могат да се сравнят само с Дриймлайнърите на Боинг. Сега, вместо да заложи на точно тези конкурентни предимства, които Еърбъс получи на готово с придобиването на Bombardier, консорциумът превръща CS в един от многото си продукти, убивайки уникалната идентичност на този наистина превъзхождащ ги самолет.

Сега ни остава само да се надяваме, че няма да станем свидетели на подобно жертвоприношение и от страна на Боинг, които придобиват пътническия бизнес на бразилския Embraer.

Дано поне те прояват разум, защото подобно решение наистина ще е прекалено тъжно за цялата индустрия.

снимки: Airbus

 

A220-300 - новото име на Bombardier CS300

A220-300 – новото име на Bombardier CS300

A220-100 - новото име на Bombardier CS100

A220-100 – новото име на Bombardier CS100

a220-300-blue-bg-specs-front

Свързани теми

Предишна публикация
Топ 10 авиокомпании в Африка
Следваща публикация
FAA сертифицира сгъващите се крила на 777X
124 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Airbus увеличи дела си в A220 до 75%

Airbus и правителството на Квебек ще контролират А220. Airbus намалява производството на А330. Европейският производител…

Air Italy фалира

Две години след старта си, Air Italy си отиде. На събрание акционерите на Air Italy,…

IATA е оптимист за 2019

Международната асоциация за въздушен транспорт /IATA/ в последната си прогноза за 2019 предвижда Азиатско-Тихоокеанският регион…
Меню