Flight Simulator 2020 ще има всички летища по света

В началото на вече миналата, 2019 година, по време на годишното технологично изложение Е3 в Лас Вегас се случи нещо, което любителите на авиацията, летенето, компютърните игри или просто красотата на програмирането очакваха от прекалено много време. Тогава, пред избрана група техно-журналисти и фенове беше представена първата работеща версия на новото издание на легендарния Microsoft Flight Simulator – издание 2020. 

За всички, които са се докоснали до магията на синтетичното летене е ясно, защо го наричаме легендарен. Кадрите, които ви показваме съвсем не са истински, но пък много приличат на такива, защото новото издание на популярния полетен симулатор е създадено наистина да ви пренесе в магията на полета.

Както вече стана ясно, симулаторът е наследник на изключително популярната компютърна игра Flight Simulator X, която излезе официално на вече далечния 13 октомври 2006 година и от тогава се превърна в един от технологичните хитове за авиационните среди. Енджинът на играта е толкова добър, че скоро започва да се използва и за професионални цели в професионални полетни симулатори – разбира се, силно модифициран.

От тогава досега обаче, Microsoft пазеше пълно мълчание и не даваше особени признаци и надежди, че ще разработи ново издание на популярната платформа… До началото на 2019-а.

Какво е най-забележителното в новото издание, разработвано съвместно с френското Asobo Studio и неговите партньори. Ами като за начало – разработчиците обещават в платформата да са включени всичките около 37 000 световни летищаИ не само това – те ще бъдат пресъздадени в точни триизмерни детайли и ще можете да ги виждате в почти реално време със съответните метеорологични условия, съществуващи на мястото на планетата в момента.

Реалистичното пресъздаване на летища ще се постигне чрез комбиниране на 360 градусови панорами, заснети на земята, и спътникови снимки на обектите

Реалистичното пресъздаване на летища ще се постигне чрез комбиниране на 360 градусови панорами, заснети на земята, и спътникови снимки на обектите

Това ще бъде постигнато благодарение на онлайн технологии, които ще позволяват наслагване на нива от информация в реално време от мощна облачна инфраструктура и, разбира се, все по-бързата интернет свързаност на потребителите.

В един от последните си постове в YouTube Asobo Studio разкрива, че за разлика от предишното издание на играта, в което имаше около 24 000 летища с не особено детайлна, обща графика, в новото издание ще бъде отделено време за детайлите по 37-те хиляди летища, а поне 80 от най-използваните от тях ще бъдат изключително реалистично пресъздадени.  Разработчиците казват, че тези летища ще бъдат и доста по-оживени, за да бъдат по-атрактивни – т.е. ще има сериозен трафик.

Играта трябва да е толкова автентична, че по летищата да се виждат работници, които извършват рутинни действия, като зареждане с гориво, товарене на багаж или огледи на самолетите. Асобо много държи симулацията да бъде максимално реалистична, като за целта ще използва и огромна база данни от спътникови снимки и информация.

Всяка една от локациите и летищата в играта се базират на реални снимки от земята и спътници, като в последствие се редактират от графичните дизайнери на ръка за максимално приближаване до реалността.

В крайна сметка, идеята да се направи игра, която да впечатли и зариби всеки, който се докосне до нея – независимо от това дали е авиационен ентусиаст или не 🙂

Реалистичните сцени ще могат да се генерират в реално време съобразно реалните метеорологични условия в избраната локация

Реалистичните сцени ще могат да се генерират в реално време съобразно реалните метеорологични условия в избраната локация

Малко повече за спецификациите на новата платформа…

  • тя ще бъде напълно интегрирана с Bing Maps – картите на света, разработени от Microsoft в конкуренция с Google Maps.
  • Благодарение на свързаността със световните карти, теренът и визуализацията на обкръжаващата среда ще се свалят в реално време от клауд-сървърите и ще зависят само и единствено от скоростта на интернет връзката ви.
  • Това означава, че ЦЕЛИЯТ СВЯТ ЩЕ БЪДЕ VFR – т.е. Визуализиран
Визуализация ще има дори в полярните райони на планетата, ако ви се стига дотам

Визуализация ще има дори в полярните райони на планетата, ако ви се стига дотам

  • Метеорологичната симулация идва направо от далечното бъдеще – ще се генерират 32 слоя облаци, реалистични триизмерни дъждовни капки, оросяване и влагообразуване, които ще се влияят от симулирания вятър!!!
  • Това означава, че в играта ще можете да летите и в урагани, като ще ги почувствате наистина – както твърдят някои от алфа-тестърите на платформата.
  • Енджинът ще генерира и дъга, на база на реалните метео-условия в играта – т.е. ако наистина има условия за такава – НЕЧУВАНО.
  • Огромното мнозинство от чеклистовете на различните самолети също ще бъдат включени в пакета, вместо всеки да ги търси и сваля от различни форуми и тайни места из нета.
  • Изискванията към компютърната конфигурация все още не са напълно финализирани, но от Майкрософт твърдят, че софтуерът ще върви и на компютри с не повече от 8ГБ оперативна памет и двуядрени процесори от 5-о и 6-о поколение. Както и видео-карти от среден, а не най-висок клас. Разбира се, колкото по-мощна е системата ви, толкова по-добре

Всъщност, компанията обещава толкова пълномащабно изживяване, че е напълно възможно новата платформа да няма нужда от графични ъпгрейди от трети страни.

…въпреки че, винаги е по-забавно да си къстъмизираш… или персонализираш преживяването със собствени детайли по летищата и в самолета, а и да построиш и развиеш собствена виртуална авиокомпания с каквито искаш модели и машини.

Още със стартовата версия ще бъдат включени над 100 модела съществуващи и исторически самолети, готови за персонализация

Още със стартовата версия ще бъдат включени над 100 модела съществуващи и исторически самолети, готови за персонализация

И още – в новия симулатор ще можеш да посетиш всяка точка на света в реалистично време. Студени и топли фронтове обикалят симулирано цялата планета и сами създават прогнозата – бури и валежи. На всичкото отгоре, тези бури засягат управлението на самолета точно така, както се случва в реалния свят.

Аеродинамичната симулация в платформата обхваща над 1000 аеродинамични повърхности на планера ЕДНОВРЕМЕННО, а така усещането да попаднеш в истинската буря по време на истински полет ще бъде чудовищно реалистично. И… ИИИИ, както вече казах, системата ще използва данни за времето по целия свят в реално време, за да управлява фронтовете в играта!

3D генериран дъжд ли...?

3D генериран дъжд ли…?

Това ще обхваща всичко – през дъжд, сняг и лед… макар и все още да не е ясно, дали реки и езера ще замръзват според темпуратурите навън.

Разбира се, всичко това ще се визуализира поне в прекрасно 4К видео изживяване, а твърде вероятно и в ултра-висока резолюция 8К.

Някои източници твърдят, че Майкрософт вече разработва и VR версия на играта – представете си всичко, което виждате – във виртуална реалност! Но, от компанията не могат да гарантират, че VR модификацията ще е достъпна още от самото начало.

И така – от всичко което знаем до момента следва само едно заключение…

ПУСКАЙТЕ ПРОКЛЕТАТА ИГРА ЧАС ПО-СКОРО, ЗАЩОТО НЯМАМЕ НИКАКВО ТЪРПЕНИЕ!

Независимо дали ви се лети над Ню Йорк или Кейп Таун - всичко ще е "все едно си там".

Независимо дали ви се лети над Ню Йорк или Кейп Таун – всичко ще е „все едно си там“.

Визуализацията на кабините няма да е по-малко впечатляваща

Визуализацията на кабините няма да е по-малко впечатляваща

Asobo и Microsoft обещават незабравими гледки и дълги часове разходки из планетата

Asobo и Microsoft обещават незабравими гледки и дълги часове разходки из планетата

1 Comment

  1. Филип

    12/03/2020 at 09:33

    Чудесно завръщане на един прекрасен симулатор. Крайно време беше 🙂

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

x Close

Последвайте ни във Facebook