Започна нарязването на първите А380

Първите А380 от Singapore Airlines отиват за скрап

Тъжно, но неизбежно – започна нарязването на два от първите доставени Airbus А380 за Singapore Airlines, които бяха върнати за скрап на летището край френския град Тарб. Това са именно първите два самолета, които стартират граждански превози през октомври 2007 година.

С началото на суперджъмбо програмата през 2007, Еърбъс най-после успя да пречупи 37-годишната доминация на Боинг в този сегмент, с неговия Боинг 747 в различните му конфигурации. Животът на новия А380 обаче няма да продължи дълго, след като през февруари 2019 европейския консорциум обяви, че прекратява производството на гиганта от 2021 година.

Славната история на А380 се оказа кратковременна и залезът наближава

Славната история на А380 се оказа кратковременна и залезът наближава

В началото на програмата Еърбъс очакваше да реализира поръчки за около 1200 самолета, с които да покрие стойността на работата по разработката на самолета и да излезе на минимална печалба. Компанията обаче, успя да продаде едва 290 самолета, от които до март 2019 са доставени 235. Най-големият клиент на Еърбъс, Emirates, който беше поръчал 162 машини намали поръчката до 123 самолета за сметка на по-новия и по-икономичен А350-1000. А380 така и не успя да привлече нови клиенти, въпреки капацитетът си от до 800 места, защото новите самолети с два двигателя практически осигуряват същата мощност.

А380 беше самолетът, разработен да обслужва моделът на хъбовете и мегаградовете, който обаче просъществува доста кратко. Новите модели са не само по-икономични, но могат да свързват практически всеки две точки на земното кълбо.

снимка: Aviation Toulouse

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.