Cargo Air възложи на AEI конверсията на пети Боинг 737-800SF

282 прочитания

Българската авиокомпания оперира с общо 14 товарни 737 от различни поколения

Aeronautical Engineers Inc. (AEI) съобщи, че е подписан договор за конвертирането на пети поред Боинг 737-800SF от пътнически в товарен за българския оператор Карго Еър. Модифицирането на самолета със сериен номер MSN 30881 ще започне през юни 2023-а и се очаква да приключи до края на септември.

Изпълнител на заявката ще е производствената линия на AEI в Маями, Флорида, която се изпълнява от компанията Commercial Jet.

Първият Боинг 737-800SF LZ-CGA се присъедини към флота на Карго Еър през 2020 година. На снимката горе: LZ-CGD е първият конвертиран от AEI 737-800SF със split scimitar уинглети

Карго Еър е от значимите, дългогодишни клиенти на AEI, като това е 15-та машина във флота, конвертирана от американската компания. Към момента авиокомпанията лети с три Боинг 737-300SF, седем Boeing 737-400SF и четири Боинг 737-800SF.

„AEI осигурява на Карго Еър устойчиви решения по конвертирането на самолети от 2007-а година. Те се вслушват в нашите изисквания и съдействат по внедряването на различни иновации, някои от които не се срещат в никой от останалите конвертирани 737-800,“

казва Ангел Петров, Директор Покупки в Карго Еър.

Класическото поколение 737-400SF /LZ-CGU/ ще бъде поетапно заменено от по-големите и по-ефективни 737-800SF

Поръчката е част от програмата на авиокомпанията по обновяване на флота и замяна на самолетите от класическото поколение 737-400 с по-големите и икономични 737-800.

LZ-CGP е един от малкото останали конвертирани 737-300, но те няма да бъдат заменяни във флота.

Към момента AEI е единствената компания в сектора на товарните конверсии с одобрение за ETOPS 180 на своите 737-800SF. Тя е и единствената, сертифицирана за модифицирането на всички налични производствени серии 737-800, включително тези със split-scimitar уинглети.

Боинг 737-800SF разполага с товарен капацитет от 23.9 тона и 11 пълноразмерни позиции за товарни контейнери + една допълнителна позиция за по-малката версия AEP/AEH.

Модификациите включват инсталирането на подсилен под на основната палуба, подсилване на крепежите на крилото и инсталиране на голяма основна карго-врата.

Свързани теми

Предишна публикация
Swissport спечели договора за обслужване на Lufthansa Group в София
Следваща публикация
Черният Лебед на Дронамикс се оказа бял и най-после полетя
282 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню