Airbus разработи бърза конверсия на A330/A350 за карго операции

9 прочитания

Airbus разработи и е в процес на сертификация на бърза модификация за самолетите от семействата А330 и А350, която ще позволи на авиокомпаниите да използват пътническата кабина за директно качване на товарни палета върху релсите за седалки в икономическа класа.

Според Еърбъс, това решение ще помогне на превозвачите да поддържат летателна годност и бизнес готовност, като ще подпомогне и индустрията, която изпитва недостиг от карго капацитет, поради приземяването на над 85% от световния пътнически флот. Това ще помогне да индустрията да посрещне и нарастналото търсене на хуманитарни полети за доставка на медицински материали на големи разстояние, в борбата срещу пандемията от #COVID19.

Lufthansa беше сред първите авиокомпании, които стартираха хуманитарни полети за превоз за медицински товари в пътническата кабина - първоначално директно върху седалките

Lufthansa беше сред първите авиокомпании, които стартираха хуманитарни полети за превоз за медицински товари в пътническата кабина – първоначално директно върху седалките на два от нейните А330-300

В сравнение с качването на товарите директно върху седалките, това решение на Еърбъс дава възможност за много по-бързи товаро-разтоваръчни дейности, като предпазва и седалките от ненужно износване, защото те ще бъдат предварително демонтирани.

Сред другите важни предимства са по-доброто захващане и повече безопасност, както и значително подобрена защита от пожар и най-важното, гарантиране на защита от 9G претоварване, поради неконтролируемо преместване на обемни товари в полет.

Модификацията ще бъде изпратена съвсем скоро до всички оператори под формата на Airbus Service Bulletin (SB). Под тази форма Еърбъс определя инженерните изисквания и осигурява получаването на еднократен сертификат за изпълнение на полетите от Европейската агенция за авиационна безопасност /EASA/.

Airbus A350-1000 разтоварва маски на летището в Хамбург. Снимка: Airbus

Airbus A350-1000 разтоварва маски след една от първите мисии на своя тестов А350-1000 на летището в Хамбург.

Той включва и операцията по демонтаж на седалките, системата за развлечение на борда, системата за инсталиране на палетата и допълнителното оборудване за безопасност. Включена и операцията по реинсталацията на седалките и останалото свалено оборудване. Еърбъс завършва с това, че модификацията ще остане валидна за изпълнение и след края на корона-кризата.

Airbus използва и един от тестовите си A330-200 MRTT за товарни мисии за превоз на медицински материали

Airbus използва и един от тестовите си A330-200 MRTT за товарни мисии за превоз на медицински материали

снимки: Airbus

Свързани теми

Предишна публикация
GE Aviation съкращава 13 000 работници
Следваща публикация
Boeing се отказа от сделката с Embraer
9 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Jetstar Pacific става Pacific Airlines

Собствениците на Jetstar, австралийската Qantas Airways и Vietnam Airlines обявиха, че са постигали споразумение за…

Boeing и Embraer ще строят KC-390 в САЩ

Boeing и бразилският производител Embraer, в който американската компания вече има сериозно дялово участие, са…

Fraport планира масови съкращения

Германският летищен и наземен оператор Fraport AG планира мащабни съкращения на работни места, заради икономическия…
Меню