Embraer спря E175-E2 за още 3 години

199 прочитания

80-местният самолет е най-малкия от семейството, произвеждано от Embraer и таргетира маршрути, които не могат да се покриват от Boeing 737 или Airbus A320neo, например в средно дългите полети.

Той трябваше да замени по-ранния модел, използван в хъбовете на Delta, American, United, KLM и LOT.

Бразилците обявиха планове да подновят производството през 2027-2028г., след като продажбите на Е2 така и не успяха да се повишат поради технически изисквания за пилотите в по-големите американски авиокомпании.

През април 2021 Embraer отложи с 1 година до 2024 влизането в експлоатация на новия модел, а през 2020 стартът бе отложен за 2023-а.

Първият полет на E175-E2 бе през 2019, а линията Е2 бе обявена през 2013.

Синдикатите

Този прекрасен самолет, който лети на 3704 км, има 25% по-ниски разходи за поддръжка и е 16% по-ефективен (по данни на производителя в сравнение с Е175) се изправи срещу договорите, управляващи регионалните полети в Северна Америка.

Авиокомпании и пилоти имат клаузи за „обхват“, ограничаваща размера на самолета, който може да лети за регионални превозвачи. Затова Delta и American трябва да сключат нов договор със синдикатите, преди да могат да го включат във флотите си.

По-големите и по-ефикасни двигатели Pratt & Whitney на Е172-Е2 повишиха теглото му при излитане (MTOW) до граничните нива за самолети с до 76 места, определени от пилотските синдикати в САЩ.

Ограничителните клаузи важат в САЩ, Канада и Мексико и целта им е да защитят пилотите от регионалните авиокомпании, с по-малки заплати, да не бъдат аусорсвани за големи превозвачи.

Клаузата е голяма пречка за производителите на самолети.

Bombardier например бе принуден да модифицира CRJ-550 с по-малко места (50) от CRJ-700 и MTOW, за да отговори на договорените условия.

Снимка: Embraer

Технологичната акула

В Сингапур Embraer пристигна с по-големия 110-местен Е190-Е2 2-RLET, наречен „Технологичната акула“ или „Ловецът на печалби“. С него норвежката Wideroe летя около 5 месеца до 22 ноември 2021г., когато го върна на Embraer и самолетът получи новата си ливрея.

Сингапур

В Сингапур Embraer, Wideroe и Rolls-Royce обявиха едногодишно сътрудничество за проучване на регионален самолет с нулеви емисии.

Вторият авиосалон за годината донесе три твърди поръчки за Embraer Е175 от American Airlines, оценени на 160 милиона щатски долара по каталожни цени.

 

 

Свързани теми

Предишна публикация
Airbus и CFM ще тестват на A380 двигател горящ течен водород
Следваща публикация
Airbus се надява да реши спора с Qatar
199 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню