Европейските авиокомпании с консервативни планове за есента

14 прочитания

Европейските превозвачи Wizz Air, Ryanair, EasyJet и KLM обявиха, че ще подходят доста консервативно към предстоящия есенно-зимен период. Това пише Flightglobal.

От нискотарифната Wizz Air обявиха, че ще редуцират капацитета си за октомври, а KLM заяви, че няма да разширява мрежата си от къси отсечки. И двете авиокомпании оправдават действията си с пандемията от COVID-19 и наличието на различни ограничения за пътуване.

По-рано през този месец от Ryanair заявиха, че ще намалеят с 20% капацитета си за октомври, като през август вече намалиха с 20% предлаганите седалки. Така ирландската нискотарифна авиокомпания влиза в есенния сезон с около 40% от капацитета, който са имали през същия период през 2019 г.

Изпълнителният директор на Ryanair Group Майкъл О’Лиъри каза на 23 септември 2020 г., че в момента резервациите за ноември и декември са едва 10% от това, което би било нормално. Ryanair са крайно критични заради ограниченията на пътуванията, които налагат от европейските правителства.

EasyJet също намалиха сериозно предлаганите места, като се оправдаха по същия начин. От компанията казаха, че в момента ще изпълняват малко под 40% от нормалното си разписание.

Wizz Air, засега, са по-оптимистични, като обявиха, че планират да предложат около 50% от седалките, които са предлагали през миналия октомври. Ако няма някаква сериозна промяна в епидемиологичната обстановка и ограниченията при пътуванията, то те очакват да предлагат същия капацитет през целия зимен сезон.

Първоначално от компанията очакваха, че ще запазят 80% от капацитета си, след това ревизираха очакванията си на 60% и сега ги свалиха на 50%.

На 23 септември от KLM обявиха, че разширяването на европейската им мрежа, което бе планирано за есенно-зимния период, за момента е спряно. Компанията смята да предложи 55% от нормалния си капацитет по европейските си линии.

През миналия месец от KLM изнесоха информация, че са обслужили практически 100% от европейската си мрежа, но с капацитет от около 60% от предкризистните времена. При междуконтиненталната мрежа процентите са съответно 80 и 60, но при около 1/3 от тези полети е превозвано само карго.

Свързани теми

Предишна публикация
Wizzair ще лети с 50% капацитет през октомври
Следваща публикация
Lufthansa спира всички A380 и A340-600
14 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню