Специална зелена ливрея за 20-годишнината на Wizz

60 прочитания

Уизеър представи на 11 юли специална юбилейна ливрея на церемония в завода на Airbus в Хамбург. Новият самолет е 132-та машина А321neo във флота на авиокомпанията и ще лети за подразделението й в Малта с регистрация 9H-WNM, се казва в официално съобщение на превозвача.

Уникалната окраска е проектирана от Ева Керени, победител в конкурса за дизайн, който Wizz проведе миналата година, насърчавайки таланти от цял свят да създадат ливрея за един от новите самолети на компанията. Новата ливрея цели да отразява ангажимента на авиокомпанията към устойчивост и зелено развитие с грижа за околната среда, като едновременно с това запазва емблематичните цветове на нейния бранд. Дизайнът включва преплетени листа, които обвиват корпуса на самолета в класическите розови и сини нюанси на Уиз, допълнени с освежаващо зелено за подчертаване на нейния екологичен подход.

Дизайнът на Ева Керени върху поредния А321neo, представен на церемонията за доставка в производствената база на Еърбъс на летище Финкерведер в Хамбург на 11 юли 2024

Победителката в конкурса за дизайн, Ева Керени, споделя:

„Вдъхнових се от логото на Wizz Air, където самолетът е изобразен като сърцевина на листо. Това ме мотивира да запазя основния мотив на листото; мислех за съвсем фини линии с постоянно растящи листа и за характерната за Wizz Air цветова гама – розово и синьо, които се обединяват. Измислих деликатен, елегантен дизайн с листа и плетива, които се увиват около корпуса на самолета, вдъхновен от моя любим съвременен стил – Арт Нуво.“

Тази година Уиз отбелязва 20-годишнина от създаването си със значителен ръст от първия си полет на 19 май 2004 между Катовице, Полша, и Лондон. Към момента авиокомпанията има мрежа от 800 маршрута, обхващащи близо 200 дестинации в Европа, Близкия изток, Централна Азия и Африка. За 20 години авиокомпанията е превозила близо 400 милиона пътници.

По време на официалната церемония Оуен Джоунс, главен корпоративен директор на Wizz Air, коментира:

„През последните 20 години успехът на Wizz Air се дължи на изключителната стратегия за нашия флот. От първия ден на съществуването си ние използваме най- съвременните самолети от семейството на Airbus A320. Въвеждането на Airbus A321neo започна през 2019 г. и значително допринесе за развитието на Wizz Air, което я утвърди като най-бързо развиващата се авиокомпания в Европа и в лидер в индустрията по отношение на възстановяването на капацитета след пандемията, с най-голям дял полети сред големите авиокомпании, изпълнявани с нова технологична генерация самолети. Радваме се, че продължаваме ползотворното си дългогодишно партньорство с Airbus, което ни позволява да постигнем целта си от 500 самолета във флота до 2030 година.“

Обновяването на флота с Airbus A321neo е ключово за устойчивото развитие на превозвача и намаляването на емисиите. Този самолет включва най-новите технологии в авиацията и предлага значителни ползи за околната среда, като намалява въздействието на шума с почти 50%, разхода на гориво с 20%, и емисиите на азотен оксид с 50% в сравнение с предишния модел.

Уиз обаче, продължава да изпитва сериозни затруднения с флота си, като бе принудена да паркира дългосрочно близо 80 самолета, заради проблеми с двигателите GTF-1500 на Прат енд Уитни, с които са оборудвани машините й от семейството Neo. Приземяването доведе до сериозни ограничения в капацитета на авиокомпанията за втори пореден летен сезон и възпиране на амбициите й за по-бързо развитие. Решението на проблема, свързан с необходимостта от превантивни инспекции на голяма част от двигателите на Прат, с които са оборудвани самолетите на Уиз, се очаква да се проточи поне до средата на 2026-а година.

Двигателите на Pratt & Whitney от сериите GTF-1500, които продължават да създават сериозни проблеми на производителите Еърбъс и Ембраер и техните клиенти

Междувременно Еърбъс също охлади очакванията си да разшири производствения капацитет на самолетите си от семейството А320/321neo до 75 на месец през 2026-а, като обяви по-рано през годината, че това няма да се случи в обозримото бъдеще, заради продължаващите затруднения с мрежите за доставки на компоненти и суровини. Въпреки това, европейския производител препотвърждава ангажимента си да доставя по над 20 нови самолета годишно на един от водещите си клиенти в лицето на Уизеър.

Свързани теми

Предишна публикация
Cyprus Airways смалява плановете за развитие
Следваща публикация
Софтуерен проблем блокира хиляди полети на 19 юли
60 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Bombardier CS става Airbus A220

Airbus ритуално уби марката Bombardier CSeries, като реши да преименува самолетите от семейството на А220.…

Ryanair купува Niki

Ryanair се съгласи да купи австрийската авиокомпания на бившия шампион от Формула 1 Ники Лауда,…

Бурже’23 – Обобщение на Ден 2

Авиосалонът в Париж продължава, заедно с категоричната доминация на Еърбъс в поръчките на нови пътнически…
Меню