Лоукост авиокомпанията очаква първия си MAX-8200 през април и до лятото ще има общо 16 самолета от тази версия, каза директорът Майкъл О’Лийри.
Новият модел бе одобрен на 31 март 2021г. от американската FAA като „функционален еквивалент на MAX 8“ и с него ще могат да летят до 197 пътници, съобщи Boeing.
Той е почти идентичен със 737 МАХ-8, но има още две врати и модифицирани тоалетни, заради което се наложи новото сертифициране.
Така Ryanair ще се конкурира с Wizzair и техния флот, включващ по-големия Airbus A321 на изключително чувствителния към цените пазар.
С 11 допълнителни седалки /от средно 160 на пазара на тяснофюзелажни самолети/, пътниците ще имат малко по-малко място за краката. Според Boeing този модел е с 5% по-ниски оперативни разходи.
Очаква се разрешението на европейския и британския регулатор за оперирането с новия модел. Ryanair поръча общо 210 самолета от тази специална версия.
Нискоразходната авиокомпания очаква да възстанови 50% от капацитета си в началото на лятото и до 80% в периода юли-септември.
Поръчките за МАХ
През 2019 Boeing изгуби 93 поръчки, през 2020 още над 800.
Southwest поръча в края на март 2021 допълнителни 100 самолета Boeing 737 MAX с опция за още 155. Alaska Airlines поръча 23 самолета 737-9 с опция за още 15.
С този договор поръчките на Boeing за 737 MAX, включително опции и лизинг стават 120 за текущата година.
Boeing планира да достави повечето поръчани самолети 737 MAX до 2023г., съобщава Aviation Week.
Трафикът в Европа
Трафикът в Европа през март 2021г. е 64% под нивата от 2020г. по данни на Eurocontrol. Причината за това са ограниченията за пътуване на континента и във Великобритания и забавените имунизации въпреки ранния Великден.
Към 31 март 2021г трафикът е възстановен на 39% спрямо 2019г., съобщава Юроконтрол.
Увеличени полети записват Испания с 52% ръст и Германия с 32% ръст. По авиокомпании – Ryanair има 215% ръст на полетите, Lufthansa-61% и SAS-45%.
Ваксините
Към 30 март 2021г наличието на ваксини на 100 души /по данни на Юроконтрол/ показва, че Израел, Великобритания, Монако и Малта водят, а България е в последните 5 от 39 страни в Европа.
Airbus
Airbus очаква да се върне по-бързо към нивата от 2019г при тяснофюзелажните самолети. При широкофюзелажните директорът Гийом Фори очаква през 2024-2025г връщане към предпандемичните нива според темповете за възстановяване на международните връзки.