Ryanair очаква лятото с новата версия на 737 MAX

102 прочитания

След FAA се очаква разрешението на европейския и британския регулатор.

Лоукост авиокомпанията очаква първия си MAX-8200 през април и до лятото ще има общо 16 самолета от тази версия, каза директорът Майкъл О’Лийри.

Новият модел бе одобрен на 31 март 2021г. от американската FAA като „функционален еквивалент на MAX 8“ и с него ще могат да летят до 197 пътници, съобщи Boeing.

Той е почти идентичен със 737 МАХ-8, но има още две врати и модифицирани тоалетни, заради което се наложи новото сертифициране.

Така Ryanair ще се конкурира с Wizzair и техния флот, включващ по-големия Airbus A321 на изключително чувствителния към цените пазар.

С 11 допълнителни седалки /от средно 160 на пазара на тяснофюзелажни самолети/, пътниците ще имат малко по-малко място за краката. Според Boeing този модел е с 5% по-ниски оперативни разходи.

Очаква се разрешението на европейския и британския регулатор за оперирането с новия модел. Ryanair поръча общо 210 самолета от тази специална версия.

Нискоразходната авиокомпания очаква да възстанови 50% от капацитета си в началото на лятото и до 80% в периода юли-септември.

Поръчките за МАХ

През 2019 Boeing изгуби 93 поръчки, през 2020 още над 800.

Southwest поръча в края на март 2021 допълнителни 100 самолета Boeing 737 MAX с опция за още 155. Alaska Airlines поръча 23 самолета 737-9 с опция за още 15.

С този договор поръчките на Boeing за 737 MAX, включително опции и лизинг стават 120 за текущата година.

Boeing планира да достави повечето поръчани самолети 737 MAX до 2023г., съобщава Aviation Week.

Трафикът в Европа

Трафикът в Европа през март 2021г. е 64% под нивата от 2020г.  по данни на Eurocontrol. Причината за това са ограниченията за пътуване на континента и във Великобритания и забавените имунизации въпреки ранния Великден.

Към 31 март 2021г трафикът е възстановен на 39% спрямо 2019г., съобщава Юроконтрол.

Увеличени полети записват Испания с 52% ръст и Германия с 32% ръст. По авиокомпании – Ryanair има 215% ръст на полетите, Lufthansa-61% и SAS-45%.

Данни: Юроконтрол

Ваксините

Към 30 март 2021г наличието на ваксини на 100 души /по данни на Юроконтрол/ показва, че Израел, Великобритания, Монако и Малта водят, а България е в последните 5 от 39 страни в Европа.

Данни: Юроконтрол

 

Airbus

Airbus очаква да се върне по-бързо към нивата от 2019г при тяснофюзелажните самолети. При широкофюзелажните директорът Гийом Фори очаква през 2024-2025г връщане към предпандемичните нива според темповете за възстановяване на международните връзки.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Румънската Blue Air получи първия си 737 MAX
Следваща публикация
Бившият директор на IAG пое IATA на 1 април
102 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Мащабна поръчка за 75 737 Max

Лизинговата компания Avolon финализира поръчката за покупка на 75 самолета Boeing 737 Max. В общия брой…

Airbus достави 100-я А350

Airbus постави нов крайъгълен камък в историята си с доставката на 100-я самолет от семейството…
Меню