Lufthansa Technik тества дълготраен вируцид за самолетни кабини

68 прочитания
Докато авиокомпаниите и доставчиците на бордни услуги се надпреварват да уверят пътниците, че пътуването със самолет е безопасно и че пазаят кабините си възможно най-чисти по време на корона-кризата, индустрията търси устойчиви дълготрайни решения за поддържане на хигиената.

Lufthansa Technik е в процес на изпитания на TiTANO – нов биоциден продукт на германската химическа компания HECOSOL, който да се използва в самолетните кабини под формата на дълготраен вируцид, който е ефективен срещу коронавируси от типа на SARS-CoV-2, който причинява #COVID19.

MRO компанията заявява, че продуктът се използва масово за дезинфекция на публични пространства, като търговски центрове, болници и заведения за хранене, както и че дава обнадеждаващи резултати за почистването и предпазването на повърхностите в самолетните кабини, като масички, подлакътници, стенни панели, кутии за багаж и подобни, чрез метода ва електростатично пръскане.

Принципът на електростатичното пръскане, прилагано от LHT e: Стъпка 1 - въздушната струя и темността се смесват в дюзата; Стъпка 2 - електрическият разряд, даван от електрод в дюзата гарантира равномерното разпределение на водните капки; Стъпка 3 - заредените капчици се привличат от повърхността.

Принципът на електростатичното пръскане, прилагано от LHT e: Стъпка 1 – въздушната струя и темността се смесват в дюзата; Стъпка 2 – електрическият разряд, даван от електрод в дюзата гарантира равномерното разпределение на водните капки; Стъпка 3 – заредените капчици се привличат от повърхността.

„За момента разчитаме на качествено почистване на самолетите след всеки полет,“ казва Георг Щофелн, шеф на кабинните модификации в LHT. Според него, този метод ще позволи дълготрайна поддръжка на хигиената в кабината и след отпускане на сегашните строги мерки.

„Антивирусната защита с този препарат и приложение е валидна една година – т.е. ако напръскате еднократно повръхността остава запечатана за една година и покритието не пада, дори ако се чисти в последствие със силни препарати. А това покритие продължава да убива вирусите,“ обяснява Щофелн.

Вируцидите се пръскат върху всички повърхности и най-вече тези с голям интензитет на допир, като масичките

Вируцидите се пръскат върху всички повърхности и най-вече тези с голям интензитет на допир, като масичките

Проблем на масово използваните в момента вируциди, е че изискват приложението на ултравиолетова светлина, за да работят. С този препарат това не е необходимо.

За да бъде одобрен за масово използване, разбира се, първо трябва да се докаже, че препаратът е безопасен за хората дългосрочно и че може да се използва в тесни и непроветриви пространства.

И въпреки че Европейската агенция за авиационна безопасност EASA не изисква задължителна сертификация за подобни препарати, LHT ще направи необходимото, за да се увери, че използването на TiTANO е безопасно за всички.

Проблематични са седалките, които често са тапицирани в естествена или изкуствена кожа и се развалят при прилагането на силни химикали

Проблематични са седалките, които често са тапицирани в естествена или изкуствена кожа и се развалят при прилагането на силни химикали

Свързани теми

Предишна публикация
easyJet отлага 24 поръчки за А320neo
Следваща публикация
Интерактивна карта от IATA показва къде може да се пътува със самолет
68 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Как се появяват кодовете на ICAO

Международната гражданска авиация превозва над 4 милиарда пътници годишно. Това нямаше да е възможно без…
Меню