Lufthansa пенсионира А380, А340-600 и намалява флота

0 прочитания

Германската авиокомпания е взела решение да се освободи от общо 6 от своите 14 Еърбъс А380, седем А340-600, пет Боинг 747-400 и 11 А320-200, както и от подразделението си Germanwings.

Решението е взето от Борда на директорите на Луфтханза, която и без това имаше намерение да продаде обратно на Еърбъс шестте А380 през 2022 година. Решението да се пенсионират седем от общо 17 А340-600, три от общо 13 А340-300 и пет от общо 13 Боинг 747-400 е било продиктувано от икономически и екологични съображения, поради недостатъците на тези самолети и в двете направления. По този Луфтханза ще намали допълнително капацитета си и в двата основни хъба Франкфурт и Мюнхен.

Airbus A340-600 във Франкфурт. Това е най-дългият самолет във флота на Луфтханза и компанията оперираше с общо 17 от типа, 7 от които вече са спрени от полети

Airbus A340-600 във Франкфурт. Това е най-дългият самолет във флота на Луфтханза и компанията оперираше с общо 17 от типа, 7 от които вече са спрени от полети

Бордът на германския превозвач не очаква авиационния пазар да се върне на нивата от преди корона-кризата много бързо. Според неговия анализ ще отнеме месеци преди отпадането на ограниченията за пътуване по света и години преди търсенето на превози да се върне на предкризисните нива. На база на този анализ бордът решава да вземе ключови решения за съкращения на флота и администрацията на авиокомпанията, както и стратегическите операции на групата. Споменатите вече самолети ще бъдат окончателно отписани от флота, а в добавка на това от регионалната мрежа ще бъдат извадени и 11 самолета Еърбъс А320-200. Машините А340-300 са от флота на дъщерната Lufthansa Cityline, която от години ги оперираше по туристически дестинации за компанията майка.

Намаляване в броя на самолетите ще има и в Eurowings – паневропейския лоу-кост оператор на групата. В този сегмент се предвижда отписването на още 10 А320 на по-късен етап. Ще бъде значително съкратен или напълно ликвидиран и бизнесът на Eurowings по презокеански операции с наети самолети А330. В добавка към това, процесът по обединяване на всички лоу-кост регионални операции на групата, който стартира още преди кризата, ще бъде ускорен. Операциите на Germanwings ще бъдат прекратени незабавно, като всички произлизащи от това последствия ще се дискутират първоначално с профсъюзите.

Eurowings наемаше на мокър лизинг А330 за далечните си полети от SunExpress, която е съвместно дружество между Луфтханза и Turkish Airlines

Eurowings наемаше на мокър лизинг А330 за далечните си полети от SunExpress, която е съвместно дружество между Луфтханза и Turkish Airlines

Програмите по преструктуриране на Austrian Airlines и Brussels Airlines също ще бъдат ускорени, като по всяка вероятност и в двете авиокомпании ще има съкращения на флота. Оптимизиране на флота очаква и SWISS, която ще забави доставките на нови регионални самолети и по всяка вероятност ще ускори пенсионирането на стари машини.

Austrian вероятно първо ще се раздели със своите остаряващи Боинг 767

Austrian вероятно първо ще се раздели със своите остаряващи Боинг 767, наследени от Lauda

Компаниите от Lufthansa Group прекратяват незабавно и всички договори за мокър лизинг на самолети от трети страни.

Според Борда на директорите основната цел на взетите решения е да се осигури на максимален брой служители удържаване на договорите им за работа в групата. Преговорите с професионалните организации във всички засегнати държави вече са стартирали.

Свързани теми

Предишна публикация
Norwegian търси решения за дълга си
Следваща публикация
IATA иска да се избегне нов спад като след 11/9
0 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

А380 при кросуинд на LHR

Бурята Денис затрудни операциите на Лондон Хийтроу. Airbus 380 на Etihad Airways направи трудно, но…
Меню