Поръчките на Airbus намаляват

2 прочитания

Airbus обяви поръчки за 33 самолета през юли, водени от A350 XWB и A330neo. Европейският производител е доставил за юли 69 самолета – А220, А320, А330, А350 XWB и A380.

През юни поръчките бяха за 145 самолета от семействата А320 и А220, а доставките – 76. През май бе поръчан само 1 самолет и доставени 81. Към края на юли броят на доставените на клиенти самолети е 458 от началото на годината. Целта на Airbus е да достави между 880 и 890 самолета през 2019.

Новите широкофюзелажни самолети ще са за Air China, която получи 20 самолета A350 XWBs във версията A350-900. Китайският превозвач вече е важен клиент на Airbus и в момента лети с A350-900, A330, A319, A320 и A321. Virgin Atlantic поръча осем A330-900 в рамките на плана за подмладяване и разширение на флота. Договорът бе обявен на авиосалона в Париж през 2019. Широкофюзелажни заяви и дубайската Aerospace Enterprise – два A350-900. Iberia поръча два A320neo и един ACJ319 е поръчал частен клиент. С новите поръчки, доставки и откази, беклогът на Airbus към 31 юли съдържа 7198 самолета.

На 5 август европейският производител официално започна производство на А220 в Аламаба, САЩ. Разширението на втората американска производствена линия на Airbus става след отварянето на завода през октомври 2017 в Алабама. Първите А220 ще бъдат за Delta Air Lines за доставка през третото тримесечие на 2020г. До средата на следващото десетилетие производителят е обещал да достави между 40 и 50 самолета А220 годишно от американските си заводи.

100-150-местните А220 са с последното поколение двигатели на Pratt & Whitney PW1500G с 20% по-голяма енергийна ефективност според производителя в сравнение с предишната версия. Към края на юни Airbus има 551 поръчки за А220.

Снимка: Авиофорум

Свързани теми

Предишна публикация
AirAsia получи първия A330neo
Следваща публикация
KLM се оплаква от качеството на Boeing
2 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Bombardier CS става Airbus A220

Airbus ритуално уби марката Bombardier CSeries, като реши да преименува самолетите от семейството на А220.…

Първата Beluga XL на тармака

Новият гигантски самолет е дълъг 63,1 метра, висок е почти 19 метра и има обиколка…
Меню