Поръчките на Airbus намаляват

29 прочитания

Airbus обяви поръчки за 33 самолета през юли, водени от A350 XWB и A330neo. Европейският производител е доставил за юли 69 самолета – А220, А320, А330, А350 XWB и A380.

През юни поръчките бяха за 145 самолета от семействата А320 и А220, а доставките – 76. През май бе поръчан само 1 самолет и доставени 81. Към края на юли броят на доставените на клиенти самолети е 458 от началото на годината. Целта на Airbus е да достави между 880 и 890 самолета през 2019.

Новите широкофюзелажни самолети ще са за Air China, която получи 20 самолета A350 XWBs във версията A350-900. Китайският превозвач вече е важен клиент на Airbus и в момента лети с A350-900, A330, A319, A320 и A321. Virgin Atlantic поръча осем A330-900 в рамките на плана за подмладяване и разширение на флота. Договорът бе обявен на авиосалона в Париж през 2019. Широкофюзелажни заяви и дубайската Aerospace Enterprise – два A350-900. Iberia поръча два A320neo и един ACJ319 е поръчал частен клиент. С новите поръчки, доставки и откази, беклогът на Airbus към 31 юли съдържа 7198 самолета.

На 5 август европейският производител официално започна производство на А220 в Аламаба, САЩ. Разширението на втората американска производствена линия на Airbus става след отварянето на завода през октомври 2017 в Алабама. Първите А220 ще бъдат за Delta Air Lines за доставка през третото тримесечие на 2020г. До средата на следващото десетилетие производителят е обещал да достави между 40 и 50 самолета А220 годишно от американските си заводи.

100-150-местните А220 са с последното поколение двигатели на Pratt & Whitney PW1500G с 20% по-голяма енергийна ефективност според производителя в сравнение с предишната версия. Към края на юни Airbus има 551 поръчки за А220.

Снимка: Авиофорум

Свързани теми

Предишна публикация
AirAsia получи първия A330neo
Следваща публикация
KLM се оплаква от качеството на Boeing
29 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню