Boeing Brazil ще е новото име на Embraer

176 прочитания

Както повечето от нас очакваха, Боинг най-после изплю камъчето и обяви, че ще преименува операциите си в Бразилия и бранда Ембраер. Американският производител възнамерява да прекръсти бразилското дружество Embraer Commercial Aircraft, което придоби окончателно в началото на 2019 на

Boeing Brazil – Commerical

Споразумението на Боинг е за придобиване на 80% от подразделението за гражданска авиация на бразилския производител за $4.2 милиарда. Намеренията на американците са да се изправят срещу основния си конкурент Airbus в сегмента на 100-150 местните регионални самолети, след като европейския консорциум придоби гражданското подразделение на канадската Bombardier и техните CSeries, които вече се казват А220. Airbus придоби 50.01% от програмата през юли 2018 и също побърза да ребрандира самолетите веднага след финализиране на сделката.

За момента не е ясно, дали и Боинг ще ребрандира малките и средни самолети на Ембраер, но в АвиоФорум сме сигурни, че и това ще се случи – ако не с досегашните модели, то със сигурност с бъдещите E-джетове.

Поредното преименуване отбелязва краят на една епоха – Boeing и Airbus затвърдиха позициите си на този пазар за над $150 милиарда, като погълнаха операциите на по-малките играчи. А с това конкуренцията в дуополията се изостри, но на глобалния пазар реално стана по-скучно и тъжно.

Ембраер е основана през 1969 година, като държавна компания, а през годините се превърна в една от международните икони за Бразилия по света. През 1994 компанията е приватизирана.

Ултрафункционален дизайн, до 29 тона полезен товар, пълен флай-бай-уайър и цена, съизмерима с тази на С-130 Херкулес
KC-390 – ултрафункционален дизайн, до 29 тона полезен товар, пълен флай-бай-уайър и цена, съизмерима с тази на С-130 Херкулес

Името Ембраер сега ще остане единствено върху бизнес-джетовете и продукцията за отбранителната индустрия, въпреки че в последната Боинг също инвестира усилия и пари и се включи активно в програмата за малък военнотранспортен реактивен самолет Embraer KC-390, чиято съдба остава неясна засега.

снимки: Embraer

Свързани теми

производителиleadСАЩBoeingembraerБразилия
Предишна публикация
Глобалните авиокомпании искат инфраструктура
Следваща публикация
737 MAX няма да полети скоро
176 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Пътниците искат биометрика

Повечето пътници са готови да използват един биометричен документ при пътуване. Личните данни ще бъдат…

Latecoere спечели договор на Boeing

Френската компания за самолетно оборудване Latecoere спечели договор на Boeing за доставка на задни врати…
keyboard_arrow_up