IATA очаква неизбежни фалити на авиокомпании

25 прочитания

Авиокомпаниите по света горят невероятната сума от $300 000 на минута или $13 милиарда на месец, заради приземените си самолети и сринатия от пандемията пазар, което може да завлече големи части от индустрията в неизбежен фалит през следващите месеци, предупреждава Международната асоциация на авиокомпаниите IATA.

Докато възстановяването на трафика не се очаква да се случи преди средата на следващата година, IATA очаква превозвачите да продължат да губят по $5-6 милиарда месечно и през 2021-а, дори и ако бъде стартирана масова ваксинация за COVID-19, се казва в анализ на асоциацията, представен от нейния директор Александър Де Жуниак.

След като намали първоначалните си очаквания за трафика до края на годината, сега IATA очаква 68% по-нисък трафик през декември и завръщане към позитивен баланс не по-рано от средата на 2022-а. През юли асоциацията прогнозира 55% спад и доста по-оптимистична прогноза за 2021.

„Кризата се разрастна до много по-големи и дълбоки размери, отколкото всички ние си представяхме,“ казва Де Жуниак. „Първоначалните програми за правителствени субсидии и подкрепа изтичат и днес отново бием тревога, че ако тези програми не бъдат удължени, последиците за индустрията ще са сурови,“ допълва той.

Според анализите на IATA за текущата ликвидност на нейните членове и кешовите им резерви, огромното мнозиноство от авиокомпаниите могат да оцелеят не повече от 8 месеца – т.е. до началото на февруари 2021. Остава обаче огромният риск за онези авиокомпании, които не успеят да привлекат свеж ресурс от капиталовите пазари, да стигнат до банкрут много преди това.

В центъра на проблема е това, че докато приходите на авиокомпаниите спаднаха средно с 80%, разходите им не могат да намалеят с повече от 50%, заради текущата поддръжка на самолетите и персонала.

Точно затова на 12 октомври IATA отново призова правителствата спешно да отпуснат нова финансова помощ за авиокомпаниите и да удължат облекченията за сектора.

Запитан колко спешен е въпросът за помощта Де Жуниак каза само, че „ситуацията е много критична, като единственият друг изход е в най-скоро време да последва нова вълна от фалити и то много по-сериозна от предишната.“

Свързани теми

Предишна публикация
Delta отложи доставки за $5 млрд от Airbus за 2022 г.
Следваща публикация
Turkish подновява ежедневните полети до София
25 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

S7 Technics ще обслужва Boeing 737 Max

Новосибирската компания Сибир Техник, който работи под бранда S7 Technics стана първия руски оператор, одобрен…

Първи А321neo за Wizz

Самолетът, който трябва да „промени играта“ за Wizz Air и нейните конкуренти в нискоразходния сектор,…
Меню