Половин век от полета на Concorde

6 прочитания

На 9 април 1969 излита първият Concorde 002 от завода на BAC във Филтън, край Бристъл и каца само 25 минути по-късно на 100 км североизточно, във военновъздушната база Феърфорд, Глостършър, защото заводската писта е твърде къса за тестовия полет.

Предишните 7г са минали в изпитания.

На борда няма пътници, нито седалки, а само тестово оборудване.

Също както за първия полет на френския прототип, Concorde 001, излетял от Тулуза на 2 март, в завода във Филтън и край него се събират граждани и журналисти, за видят как излита самолетът с форма на стрела и делта крило.

Пилот е Брайън Тръбшоу, втори пилот Джон Кокрейн и Брайън Уотс е бордовият инженер.

Целта на теста на 002 е да потвърди старта на производството на флота от 16 свръхзвукови самолети за Air France и British Air.

 

Конкорд е пенсиониран през 2003, но продължава да пленява въображението на хората по целия свят с уникалния си дизайн.

Проектът е изключително скъп и това налага сътрудничеството между Франция и Великобритания.

Първите търговски полети са изпълнени на 21 януари 1976, когато излитат самолетите на British Airways G-BOAA от Лондон Хийтроу до Бахрейн и Air France F-BVFA от Париж Шарл де Гол до Рио през Дакар.

За да е още по-вълнуващо и двата полета са в един и същи час, 11:40 по Гринуич.

Първият търговски полет до САЩ е едва на 24 май 1976: рекордните 3:30ч над Атлантика.

 

Характеристики:

Производители – British Aircraft Corporation/Sud Aviation

Двигатели – 4 x Bristol Siddeley Olympus

Размах на крилете – 25.56m

Дължина – 62.1m

Височина – 11.32m

Тегло – 147.8 mt

Максимална скорост – Мах 2.2

Лети до 2205 мили.

 

„Никой никога не беше сертифицирал граждански свръхзвуков самолет преди, затова ние написахме правилата в хода на изпитанията и подложихме Concorde на най-тежките тестове, за да докажем на властите, че може да мине през ситуации, далеч надхвърлящи обичайните за един пилот”, казва Джон Кокрейн, който ще изиграе ключова роля в тестовата програма на Конкорд.

Снимка: Френски архиви.

Свързани теми

Предишна публикация
Rolls-Royce прие да се направи инспекция на Trent
Следваща публикация
В Истанбул започна Голямото преместване
6 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Нови съкращения в Airbus през лятото

Висококвалифицирани специалисти от аерокосмическия сектор по света са принудени да приемат неквалифицирана работа, докато големите…

United и доматеният сок

Драматична развръзка на историята за доматения сок на борда на американската авиокомпания United Airlines. След…

S7 Technics ще обслужва Boeing 737 Max

Новосибирската компания Сибир Техник, който работи под бранда S7 Technics стана първия руски оператор, одобрен…

Wizz Air остава №1 в Румъния

Авиационният пазар в Румъния е един от най-динамичните и бързо развиващи се в Европа. Бързият…
Меню