Пореден опит за създаване на нова гръцка авиокомпания за презокеански полети ще стартира през април 2019. Превозвачът ще се казва Athens Spirit Airlines и трябва да оперира с четири самолета А319 и два А340. За последните се предполага, че ще бъдат замразените А340-300 на атинското летище, които някога бяха собственост на фалиралата Olympic Airways.
Новата авиокомпания е създадена през юли 2017, но едва през януари 2019 е получила сертификат за авиационен оператор от гръцката авиационна администрация. Амбициите на авиокомпанията, която е финансирана от богати гръцки емигранти, е да предоставя както вътрешни и регионали, така и междуконтинентални полети.
В гръцкия бизнес регистър за главен изпълнителен директор на превозвача е посочен Димитрис Василос Доризас, който е пенсиониран пилот, свещеник и бивш мениджър на Олимпик Еъруейс, където е работил повече от 16 години. През октомври 2012 Доризас е сред основателите на Sky Greece – друга подобна авиокомпания, която започна операции през май 2015 с един нает Боинг 767-300ER, но само шест месеца по-късно преустанови полетите. Този превозвач използваше под наем и самолетът Еърбъс А330-200 на българската BH Air, преди и тя да се откаже от презокеанската си авантюра.
През последните десетина година няколко новосформирани гръцки превозвача се опитваха да нагазят в монопола на Aegean Airlines и Olympic, но почти никой от тях не успя, с изключение само на Ellinair и Astra, които извършват предимно туристически чартъри или вътрешни полети.
снимки: wikimedia.commons