Нов опит за нова гръцка авиокомпания

94 прочитания

Пореден опит за създаване на нова гръцка авиокомпания за презокеански полети ще стартира през април 2019. Превозвачът ще се казва Athens Spirit Airlines и трябва да оперира с четири самолета А319 и два А340. За последните се предполага, че ще бъдат замразените А340-300 на атинското летище, които някога бяха собственост на фалиралата Olympic Airways.

На летище Венизелос в Атина първоначално бяха паркирани всичките четири А340-300 на Олимпик, докато през последните години останаха само 2. Самолетите са замразени там след фалита на авиокомпанията от поне 15 години.

На летище Венизелос в Атина първоначално бяха паркирани всичките четири А340-300 на Олимпик, докато през последните години останаха само 2. Самолетите са замразени там след фалита на авиокомпанията от поне 15 години.

Новата авиокомпания е създадена през юли 2017, но едва през януари 2019 е получила сертификат за авиационен оператор от гръцката авиационна администрация. Амбициите на авиокомпанията, която е финансирана от богати гръцки емигранти, е да предоставя както вътрешни и регионали, така и междуконтинентални полети.

В гръцкия бизнес регистър за главен изпълнителен директор на превозвача е посочен Димитрис Василос Доризас, който е пенсиониран пилот, свещеник и бивш мениджър на Олимпик Еъруейс, където е работил повече от 16 години. През октомври 2012 Доризас е сред основателите на Sky Greece – друга подобна авиокомпания, която започна операции през май 2015 с един нает Боинг 767-300ER, но само шест месеца по-късно преустанови полетите. Този превозвач използваше под наем и самолетът Еърбъс А330-200 на българската BH Air, преди и тя да се откаже от презокеанската си авантюра.

През последните десетина година няколко новосформирани гръцки превозвача се опитваха да нагазят в монопола на Aegean Airlines и Olympic, но почти никой от тях не успя, с изключение само на Ellinair и Astra, които извършват предимно туристически чартъри или вътрешни полети.

снимки: wikimedia.commons

Свързани теми

Предишна публикация
Бъдещето на А380 е под въпрос, заради Emirates
Следваща публикация
Джон Лийхи: Боинг не трябва да пуска 797
94 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

DeHavilland спира производството на Q400

Канадската самолетостроителна компания DeHavilland Canada се подготвя за временно спиране производството на най-популярния си продукт…
Меню