Джон Лийхи: Боинг не трябва да пуска 797

170 прочитания

От търговска гледна точка за Еърбъс ще е много по-изгодно да започне разработването на наследник на семейството 737 МАХ, отколкото да започне работа по програмата 797. Това е скромното мнение на бившия Главен оперативен директор на Еърбъс и най-голям търговец в авиационната индустрия, Джон Лийхи.

През последните месеци на 2018 усилено се заговори, че Боинг е започнал работа по нов пътнически самолет от среден клас, неофициално наречен 797. Първоначалната идея е, самолетът да бъде малък широкофюзелажен наследник на семействата 757 и 767, който трябва да запълни празната ниша между 200 и 270 места. Очакваше се, че американският производител ще направи официално оповестяване на новата си програма по време на таз-годишното авиоизложение в Париж.

На 30 януари обаче Боинг официално обяви, че отлага работата на по проекта за нов самолет от среден клас и решението какъв да бъде той за 2020 година.

„Ако от Боинг ми поискат мнението бих им казал, че не виждам никакъв бизнес казус за самолет от класа на 797,“ отговаря Лийхи на въпрос от аналазатор по време на конференция в Дъблин.

Случайно или не, 5 дни след това изказване Боинг взима решение на прекрати работа по програмата до второ нареждане.

Боинг възнамеряваше да предложи подобен самолет на пазара на относително ниска цена, благодарение на масово производство и внедряване на нови технологични решения за производство. Според бившия директор на Еърбъс обаче, който се превърна в най-успешния продавач на самолетите на европейския консорциум за всички времена, подобна програма не би била успешна, просто защото няма достатъчно търсене за подобен тип самолети.

Лийхи вярва, че вместо това, Боинг трябва да насочи усилията и инвестициите си към разработването на изцяло нов концептуален наследник на най-популярното семейство 737, чийто дизайн дори в най-последните версии МАХ е на повече от 50 години.

Лийхи е търговски директор на Еърбъс от 1994 до 2018, през който период успява да удвои пазарния дял на компанията сред пътническите самолети и да я превърне в основен конкурент, често изпреварващ противника си отвъд океана.

снимка/колаж: planewise

Свързани теми

Предишна публикация
Нов опит за нова гръцка авиокомпания
Следваща публикация
Сбогом на благозвучния Боинг 727
170 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Alitalia намалява маршрути и флот

Новият администратор на Alitalia информира синдикатите за планираното намаление на операциите на италианския превозвач. Самолетите…

Airbus замразява А320neo-plus?

Airbus се отказва да развива А320neo-plus и A321neo-plus, включващи по-дълги и модернизирани модели. Изненадващотото решение…

IAG договори 50 Boeing 737 MAX

  Компанията-майка на British Airways подкрепи американският производител и потвърди ангажимента си за 200 самолета,…

Ryanair си оставя вратичка за Airbus

Седмиците след Великденската ваканция ще са решаващи за летния график според Райънер. Лоукост авиокомпанията има…
Меню