Qantas се готви за най-дългия редовен маршрут в авиацията

19 прочитания

Австралийската национална авиокомпания Qantas обяви планове за стартиране на директни полети от Сидни до Лондон. Този полет ще продължава повече от 20 часа и ще бъде най-дългия и продължителен маршрут в историята на гражданската авиация. Планът обаче зависи много от волята на двата големи производителя Airbus и Boeing, които трябва да осигурят на компанията специален модел, който да покрива всички изисквания за такъв полет. Надпреварата за т-нар. ultra long-haul /или ултра далечни/ полети вече започна, като рекордът за момента се държи от Qatar Airways с техния полет Доха-Оклънд /Нова Зеландия/, който продължава над 18 часа и се изпълнява от самолети Airbus A350.

От години Qantas, а и другите превозвачи по маршрутите между Европа и Австралия разчитат на междинни кацания за дозареждане в Сингапур, Дубай или Бангкок. И въпреките партньорството на Qantas с дубайската Emirates през последните години по тези маршрути главно със самолети А380, сега австралийския превозвач иска собствен рекорд. Проучванията на авиокомпанията показват, че търсене на места за подобен полет няма да липсват, при това със засилен интерес в премиум класите. Това означава подобрен комфорт в кабината, както за пътниците в бизнес класа, така и в икономичните такива. Самолетите, с които би могъл да бъде изпълнен подобен полет за момента липсват серийно на пазара, но биха могли да бъдат модифицирани с допълнителни резервоари машини A350, Boeing 787-8 Dreamliner, Boeing 777-200LR или новият Boeing 777X, който трябва да се появи в окончателна конфигурация по някое време следващата година.

Така ще изглеждат седалките в бизнес класа на борда на Dreamliner-ите на Qantas

Така ще изглеждат седалките в бизнес класа на борда на Dreamliner-ите на Qantas…

Като начало, през март 2018 Qantas ще започне директни полети между Пърт и Лондон със 787. Маршрутът е само 9009 мили и ще отнема малко над 17 часа в западна посока. Тя ще бъде и абсолютен рекорд за Dreamliner. През август от завода на Боинг в Еверет излезе и първият 787-9 за Qantas. Той може и да е нов за авиокомпанията, но не и за групата. Нискоразходния оператор Jetstar, също част от Qantas Holding има флот от 11 787-8, които използва за полети в Океания и Азия.

...а така в икономическа класа.

…а така в икономическа класа.

Надпреварата в сектора за ултра дълги полети едва ли ще приключи само с това. Air New Zealand вече обяви, че обсъжда възможности за поръчка на А350 или новият Боинг 777Х, в зависимост от това, кой от двата варианта ще й даде възможност да изпълнява нон-стоп полети до Европа… Да видим!

Свързани теми

Предишна публикация
Трогателното прощаване на SWISS с Jumbolino
Следваща публикация
Русия се присъедини към Монреалската конвенция за авиопревозите
19 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Qantas съкращава 6000 души

Австралийската компания ще направи икономии от 20% от работната сила и ще набере 1,3 милиона…

Проектът Sunrise на Qantas

Проектът Sunrise на Qantas тества възможностите за нов стоп полет между JFK и Австралия от…
Меню