Едномоторни комерсиални IFR полети вече и в Европа

32 прочитания

Европейския съюз най-после издаде разрешение за търговски операции с едномоторни турбинни самолети в нощни условия на полет или полети по ППП /правила за полети по прибори/. Разпоредбата влезе в сила на 2 март веднага след публикуването и в официалния вестник на ЕС.

Решението е кулминация на 20-годишни усилия от страна на индустрията и регулаторите, така че Европа да се синхронизира със стандартите на Международната организация за гражданска авиация /ИКАО/ по отношение на полетите с такива самолети. Операторите на едномоторни машини приветстваха решението, което ще отвори нови пазари на целия континент и ще допринесе за развитие на икономиката, като позволи например нощни карго доставки с по-малки самолети, като Cessna Caravan например.

Работата по адаптиране на това законодателство започва още в началото на 90-те години. Подобни комерсиални операции са рутинни на повечето места по света още от 2005-а година, като единствено Европа изостана драстично назад. Благодарение на усилията на Асоциацията на леката авиация /GAMA/ и Европейската агенция за авиционна безопасност /EASA/ започнати през 2012-а, сега такива търговски полети ще бъдат възможни.

Свързани теми

Предишна публикация
Stratos 714 Jet – лек бизнес изтребител
Следваща публикация
Лек самолет катастрофира край Лесново
32 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Пътниците искат биометрика

Повечето пътници са готови да използват един биометричен документ при пътуване. Личните данни ще бъдат…

Boeing уволни директора си

Уволнението на Денис Мюленбург стана в момент, когато аерокосмическият гигант се бори да подобри отношенията…
Меню