Безмитните магазини на летище София са вече с нов оператор

147 прочитания

От 1 юли управлението им поема международната верига Dufry

Осем търговски площи на двата терминала на летище София преминаха в ръцете на международния оператор Dufry. Промяната се случи на 1 юли, след като компанията беше избрана в международна процедура и по силата на договор с аерогарата ще осъществява дейност в търговските зони за период от осем години и половина.

Dufry /което идва директно от Duty Free/ е швейцарска компания, базирана в Базел, която от 2015 година е световен лидер в „безмитната“ търговия, или както по-правилно се нарича вече „туристическия ритейл“. Компанията има над 2300 магазина в 3-те големи световни региона, над 1000 доставчика, повече от 12 000 служители и потенциален обхват от 2.5 милиарда потребители. Корените на компанията датират още от 1865 година с откриването на първите й магазини за напитки, а навлизането й в тогава традиционната безмитна търговия започва през 1948-а. Дюфри притежава 9 собствени ритейл бранда, сред които World Duty Free, Nuance, Hellenic Duty Free и други.

Преобразяването на търговската зона на най-голямото международно летище в България е част от концепцията на летищния оператор СОФ Кънект за подобряване на пътническото преживяване.

В следващите месеци Дюфри има ангажимент да изгради напълно нови магазини с обща площ от близо 2000 кв.м, които са проектирани като модерни, удобни и функционални зони от типа pass through, в които ще се продават български стоки и на световни брандове.

Концепцията за магазини с „директно преминаване“ се прилага на повечето големи международни летища

Операторът Дюфри има ангажимент да осигури асортимент и от български стоки в своите магазини

Търговските зони са част от програмата за пълна трансформация на летище София, в която ще бъдат инвестирани над 140 млн. лв. в първите 5 години на концесията. Програмата включва още удвояване на капацитета на гишетата за регистрация за полет и свързаната с тях система за управление на багажите, двойно увеличение на пунктовете за проверка по сигурност, релокиране на граничните проверки, напълно нови заведения за хранене и много други подобрения в цялата инфраструктура на летището.

„Новите търговски площи са важна част от удобството и комфорта на пътниците. Те са част от пътническото преживяване, което ще подобрим значително, за да постигнем амбициозната ни цел да сме 5-звездно регионално летище до 2028 г.“, каза изпълнителният директор на аерогарата Хесус Кабайеро.

Свързани теми

Предишна публикация
Lufthansa връща А380 в небето, заради недостиг на капацитет
Следваща публикация
A380 прелетя с огромна дупка в корпуса от Дубай до Австралия
147 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню