Air Serbia подсилва лятото с още 10 самолета

898 прочитания

Националната авиокомпания Air Serbia е в процес на добавяне на още 10 самолета на мокър и сух лизинг към флота си за предстоящия летен сезон. Няколко от тези самолети ще бъдат предоставени от български превозвачи.

Първият от тях е един Ембраер Е-190 на България Еър, с регистрация LZ-PLO, който пристигна в Белград на 14 април и ще изпълни първите си полети на 16 април. Втори самолет от същия тип от българската авиокомпания се очаква да се пребазира в Белград през юни.

Двата български Ембраера ще бъдат последвани от наемането на сух лизинг на още два Ембраера от по-голямата версия Е-195 през юли, които ще бъдат обслужвани и оперирани от собствени екипажи на Еър Сърбия. Самолетите на България Еър ще летят за сръбския превозвач до края на летния сезон, когато трябва да бъдат заменени от още един нает на сух лизинг Е-195.

До края на април към флота на Еър Сръбия трябва да се присъедини и един Еърбъс А320 на мокър лизинг, който се очаква да бъде 174-местен вариант също от българска авиокомпания. Проверка в регистрите показва, че с такъв вариант разполага българският ACMI оператор Fly2Sky, която е най-вероятният партньор по този договор.

Това е 174-местния А320 на българската Fly2Sky с регистрация LZ-MDK

За летния сезон Air Serbia трябва да получи и три турбовитлови ATR-72-600, които  се подготвят за доставка във Франция и Германия.

Един от новите ATR-72-600 на Air Serbia

Превозвачът взима на лизинг и още два междуконтинентални Еърбъс А330-200, първият от които пристига в Белград през юли, а вторият през септември или октомври, за да подсилят и разширят мрежата от междуконтинентални полети на авиокомпанията, която към момента оперира маршрути до Северна Америка и Китай.

Към момента Еър Сърбия оперира с два А330-200. На снимката е вторият с регистрация YU-ARC и Деян Минкович на опашката

В допълнение към очакваните за лятото самолети, Еър Сърбия в момента оперира на мокър лизинг два Боинг 737-800 от латвийската KlasJet и по един Б737-800 и А320 от друг балтийски оператор – GetJet Airlines. Трите Боинга 737-800 ще приключат дейността си за сръбския превозвач в края на април.

Еър Сърбия продължава да твърди, че наемането на самолети на мокър лизинг за подсилване на печелившите й маршрути е успешна стратегия, като позволява гъвкаво управление на капацитета в различните сезони. Не на същото мнение за пътуващите с авиокомпанията, които се оплакват от пропуски в обслужването както на борда на самолетите, така и по летищата. През февруари 2024 един от наетите от Еър Сърбия самолети на партньорската гръцка авиокомпания Marathon Airlines претърпя сериозен инцидент при излитане от белградското летище, което доведе до прекратяване на договора за мокър лизинг на общо три Ембраера от гръцката компания.

Мокър лизинг, или ACMI, е договор при който лизингодателя предоставя самолета, пълен екипаж, поддръжка и застраховка на друга авиокомпания.

Към момента Еър Сърбия има във флота:

  • 10 – Airbus A319
  • 6 – Airbus A320 (3 на лизинг от GetJet Airlines)
  • 2 – Airbus A330-200
  • 7 – ATR-72-600
  • 3 – Boeing 737-800 (2 на лизинг от KlasJet и 1 от GetJet)
  • 1 – Ембраер Е-190 от България Еър

Свързани теми

Предишна публикация
И Azerbaijan Airlines ще лети между София и Баку
898 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню