Китайските власти са взели решение да не публикуват ежегодния междинен доклад за катастрофата на полет MU5735 на China Eastern Airlines, при която загинаха всички на борда, след като самолета падна за секунди от круизната си височина от 33 000 фута, за да се разбие в планините около Гуанжоу. Авиофорум има пълна статия по случая, която можете да прочетете тук…
Отказът да бъде публикуван доклада китайските власти мотивират с това, че той може да представлява „заплаха за националната сигурност и социална стабилност“.

Според Анекс 13 от Конвенцията за гражданското въздухоплаване на ИКАО, подобни годишни междинни доклади са задължителни за всяко разследване на самолетна катастрофа, което продължава повече от 12 месеца. Според китайската държавна агенция за разследване на транспортни произшествия обаче, „публикуването на доклада за напредъка в разследването на катастрофата на полет MU5735 от 21 март 2022 година, може да застраши националната сигурност и социалната стабилност. Затова, съгласно Членове 14 и 36(3) от Правилника за разпространение на държавна информация, агенцията взима решение да не публикува официално доклада.“

Полет MU5735 се разби в близост до град Вужу, към края на полета си от Кунмин за Гуанжоу в понеделник, 21 март 2022 година. Полетът се изпълняваше от самолет Боинг 737-800 с регистрация B-1791. Машината катастрофира при много странни обстоятелства, като параметрите на полета показват, че самолетът прави „контролиран полет до сблъсък с терена“ (CFIT), пикирайки за по-малко от минута от височина от 33000 фута (около 10 000 метра) до сблъсъка със земята. Основната версия за катастрофата, според международните инспектори, взели участие в разследването, остава умишлено действие на някой от пилотите на самолета, който го забива в земята. Авиофорум има пълна статия по случая, която можете да прочетете тук…