Boeing достави последния от серията 737NG

87 прочитания

Боинг записа края на една епоха с доставката на последния от серията 737NG. Последният самолет от Next Generation 737 беше доставен на сингапурският лизингодател BOC Aviation. Машината е от най-популярния модел 737-800 и ще бъде доставена на японската авиокомпания Skymark Airlines.

NG, или „следващото поколение“ от най-продавания самолет за всички времена, всъщност реферира към третото поколение 737-ци. Бониг стартира програмата NG през 1993 година, за да се състезава с А320 на Еърбъс, който стартира производство през 1988.

Първият вариант от новото поколение е 737-700, който полита на 9 февруари 1997 и стартира полети със Southwest Airlines през декември същата година, след деветмесечна сертификационна кампания.

Церемонията по официалното показване на първия Боинг 737-700 в Сиатъл

Церемонията по официалното показване на първия Боинг 737-700 в Сиатъл

След -700 Боинг разработва и вариантите -600, -800 и -900, включително и тези с разширен обсег на действие -800ER и -900ER. За 22 години на производство са доставени общо 7 031 самолета от серията, от които над 5000 са от най-продавания модел -800.

На базата на този модел за разработени и семейството корпоративни джетове BBJ 1, 2 и 3, както и военните варианти AEW&C и Poseidon P-8.

В сравнение с предишните версии, известни като 737 Класик, при NG площта на крилото е увеличена с 25%, което позволява и увеличаване на обема на полезното гориво с над 30%.

През 2011 Боинг обяви началото на програмата 737МАХ, която трябва да замени изцяло NG поколението. По самолета има множество промени, включително подобрена аеродинамика, нови уинглети, известни като Split Scimitar, и най-вече чисто нови двигатели и електронни системи за управление, които сега доведоха до две катастрофи и приземяването на целия световен флот от новия модел за неопределено време.

737МАХ натрупа над 5000 поръчки и се превърна в най-бързо продавания модел на компанията за всички времена.

Свързани теми

Предишна публикация
Авиосекторът расте през май, но трендът се забавя
Следваща публикация
Turkish приземи първия си 787 заради разтопен прозорец
87 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Boeing с първа поръчка за годината

Японската авиокомпания ANA си поръча 20 самолета 787 Dreamliner. Японският превозвач обаче пренебрегна двигателите на…

ЕС не е спрял субсидиите на Airbus

Световната търговска организация съобщи, че Европейският съюз не е прекратил всички субсидии за най-големия самолет,…

Първи 737 MAX за Air China

Air China посрещна първия си Boeing 737-8 MAX 8. Китайският национален превозвач е първи в…
Меню