Wizz все пак взима А321XLR и го базира в Милано

142 прочитания

Wizz Air, която допреди няколко години упорито отричаше да проявява интерес към новия Airbus A321XLR за далечни разстояния, обяви на 4 септември първия маршрут за новия модел самолет, който очевидно ще се присъедини към флота в близко бъдеще. Той ще е базиран на летище Малпенса в Милано, от където ще оперира по линията Милано – Абу Даби. Това трябва да се случа от 2 юли 2025 година.

Новината отбелязва стъпването на Wizz в сегмента на далечните и потенциално междуконтинентални полети, които могат да се изпълняват с А321XLR благодарение на безпрецедентната му ефективност и обсег на действие. Авиокомпанията позиционира новата линия, като удобна алтернатива за пътуващите от огромната агломерация около Милано с цени на билетите, които достигат до 70% по-ниски стойности от конкуренцията.

В постовете на авиокомпанията се говори за еднопосочни билети от около 100 EUR.

Решението на Уиз да базира първите си самолети от типа в Милано отразява стратегията на превозвача за засилване на присъствието на италианския пазар, който се доминира в момента от прекия й конкурент Райънеър.

Шефът на авиокомпанията Йожеф Варади посочи ниската разходна ефективност и далечен обхват на самолета, като ключови фактори за разширяване на мрежата на превозвача до далечни дестинации. Припомняме, че допреди не повече от 2-3 години Уиз само проучваше новите A321XLR без да има конкретни планове за привличането им във флота. С този самолет авиокомпанията навлиза в територията на далечните ултра-лоу-кост полети с времетраене до 7-8 часа, което ще й позволи да прелита и Атлантическия океан за потенциални полети до Северна Америка – нещо, което Варади също продължава да отрича, че е част от бъдещата стратегия на превозвача.

Еърбъс позиционира А321XLR като самолетът, който „променя играта“ в междуконтиненталните пътувания, позволявайки свързването на по-малки летища с ограничен пътникопоток на значително по-далечни разстояния, което ще конкурира пряко трансферния модел на големите традиционни превозвачи.

Първите А321XLR ще бъдат доставени по-късно тази година на испанската национална авиокомпания IBERIA, която планира да ги използва първоначално по линията Мадрид-Бостън, САЩ.

Свързани теми

Предишна публикация
Швеция премахва данък върху самолетните пътувания
Следваща публикация
Пристигна първият А220-100 на България Еър
142 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Germania фалира

Нискоразходната авиокомпания отмени всички полети на 5 февруари и обяви банкрут, съобщи Germania на сайта…

ITA получи първия си А350

Новата италианска държавна авиокомпания стана 40-я оператор на А350. Самолетът, който е на лизинг от…
Меню