Възкръсналата норвежка нискоразходна авиокомпания Norwegian ще се възползва от заявените опции за поръчка на общо 30 броя Боинг 737-10 след няколко години, когато самолетът най-после получи типов сертификат. Заявлението е на Главния изпълнителен директор на авиокомпанията Гер Карлсен.
„Смятаме, че 737-10 е правилният избор за нас и по всяка вероятност ще конвертираме в твърди поръчки всичките 30 опции, които имаме за този самолет. По всяка вероятност това ще отнеме време по обективни причини, докато тръгнат доставките от Боинг. Но го очакваме в следващите години,“ казва Карлсен.
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2024/05/CEO-Geir-Karlsen-on-board-1-scaled-e1715782672481.jpg)
Гер Карлсен обича да обшува с пътниците на авиокомпанията, когато е на борда
Шефът на Норуиджън използва случая, за да изрази загриженост от факта, че намаленото производство на Боинг 737 ще се отрази негативно на плановете на авиокомпанията му да оперира с 87 самолета през лятото на 2024. По неговите думи, доставките на нови самолети за превозвача ще се забавят сериозно. От началото на годината компанията е получила общо два 737-8, като още един се очаква през юни.
Според данните на ch-aviation, към момента Norwegian оперира със собствен флот от 62 Боинг 737-800 и 21 Боинг 737-8, разпределен в норвежкото и шведското подразделение (Norwegian Air Sweden) на превозвача. Още 52 броя 737-8 предстои да бъдат доставени в рамките на програмата за преминаване към еднотипен флот изцяло от 737-8 МАХ. Преминаването към еднотипен флот ще хармонизира поддръжката на самолетите и ще оптимизира сериозно оперативните разходи.
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2023/11/Norwegian-Boeing-737-800-Foto-Lars-Petter-Pettersen-1-e1715782796982.png)
Боинг 737-800 на Norwegian
Междувременно Norwegian обяви откриването на нови бази, като тази в Рига, Латвия, Палма де Майорка през лятото и запазването на Барселона като целогодишна база. През есента ще бъде открита и още една испанска база на Канарските острови.