Главният изпълнителен директор на Америкън Еърлайнс Робърт Айсъм заяви пред инвеститори на 18 юни, че авиокомпанията е била принудена да приземи за неопределено време близо 100 самолета за летния сезон, поради липса на екипажи за тях.
В световен мащаб търсенето на полети се възстанови от пандемията много по-бързо и в по-големи мащаби от очакваното, независимо от разтящите цени, и много авиокомпании не могат да се справят със завръщането си към натоварени графици.

Компании, като Америкън бяха принудени да прехвърлят пътниците към автобусен транспорт по регионалните си линии, заради недостига на летателен персонал.
„В момента дисбаланса между търсене и предлагане е огромен, като най-силно това се отразява на регионалните полети. Само при нас има поне 100 или повече самолета, които в момента не са продуктивни и няма да бъдат до края на лятото,“ казва Айсъм.
Според Америкън, по-голямата част от паркираните самолети в категорията между 50 и 70 места, които обслужват регионални полети, но това очертава още един сериозен проблем – по-малките градове и дори цели щати ще пострадат икономически от свиването на самолетните пътувания.
Проблеми с недостига на пилоти изпитват и другите големи американски и северноамерикански авиокомпании, като Делта, Юнайтед и Еър Канада, според които главните затруднения идват и от задръстването в тренировъчните центрове, където много екипажи възстановявават правата си за летене след принудителния престой на земята по време на пандемията.