Airbus с първи нулеви поръчки през февруари

12 прочитания

За пръв път от 13 месеца европейският авиопроизводител не получи никакви поръчки за нови самолети.

Данните от 3 март рязко се отличават от успешните продажби през януари, когато коронавирусът още не беше се разразил по света. За януари Airbus записа 278 нови поръчки, главно за А320neo.

След това обаче авиокомпаниите започнаха да намаляват капацитета и цифрите на Ербъс може да се влошат заради пониженото търсене на пътуванията със самолет, водено от климатични тревоги и ограниченията, налагани от различни страни заради епидемията от Covid-19.

Колапсът на британския регионален превозвач Flybe вдигна тревога и за неговите конкуренти.

IATA предупреди на 5 март, че авиокомпаниите може да изгубят 113 милиарда щатски долара приходи през 2020 година заради вируса. Това е четири пъти повече от прогнозата за загуби, която направи само 2 седмици преди това.

През февруари Airbus достави 55 самолета, съобщи производителят.

 

Прогнозата на IATA е първата от началото на епидемията. Мащабът на кризата за авиокосмическата индустрия все още не е напълно оценен.

Отделни авиокомпании и производители обаче изнасят прогнозни данни колко ще им струва новата ситуация.

General Electric например на 4 март обяви, че епидемията може да изтрие около 200-300 милиона щатски долара от оперативната му печалба за първото тримесечие.

Други, като Ryanair очакват кризата да е краткотрайна и след Великден ситуацията да се нормализира.

Епидемията обаче избухна на фона на ниски цени на петрола. Това според някои анализатори също може да се отрази на търсенето на нови самолети от авиокомпаниите, които биха станали по-малко чувствителни към силно ефективните нови модели и може да започнат да отлагат плановете си за подновяване на флота.

Над всичко това тежи неизвестността около доставките на МАХ. Общият флот от 737 МАХ вече наброява 780 самолета, включително 357 доставени и 420 чакащи в заводите на Боинг, съобщи директорът на гражданските самолети на американския производител Станли Дийл на 5 март.

Боинг не коментира какви преговори води с клиентите за период до 12 месеца напред.

Свързани теми

Предишна публикация
FAA глоби Boeing за сензори на 737
Следваща публикация
Airbus започна тестове на А330-900
12 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Qatar Air ще купи дял в IndiGo

Авиокомпанията от Доха потвърди интереса си към част от най-голямата авиокомпания от Индия и ще…

Air France поглъща Joon

Лоукост брандът имаше трудно начало, „не бе разбран добре от клиентите, служителите, пазарите, инвеститорите”, призна…
Меню