Първи оценки на последиците от руската инвазия в Украйна за европейските авиокомпании

204 прочитания

Първа от големите авиокомпании, Lufthansa оцени последиците от руската инвазия, като обяви на 3 март, че войната в Украйна ще помрачи перспективите за дългоочакваното възстановяване от пандемията, защото цените на горивата растат и полетите се отклоняват, за да избегнат затворените въздушни пространства. Групата обяви, че ще бъде принудена да повиши цените. Капацитетът й се очаква да бъде до 70% от нивата през 2019, подобрение в сравнение с 40% през 2021 и дори през това лято да стигне 85% от преди пандемията.

Air France-KLM добавят капацитет по-бързо, а IAG иска да постигне 85% възстановяване за цялата 2022, което в тази ситуация едва ли ще е възможно.

Най-големите лоукост авиокомпании Ryanair и Wizz се включиха с помощ за украинските бежанци – първата с доставки на медикаменти, а втората с безплатни билети за хората, принудени да напуснат страната до съседните столици през март.

Wizzair бе принудена да спре 110-те си полета до 6 украински летища заради затварянето на небето и 4 нейни самолета остават в Киев и Лвов.

А320 на Wizz на летището в Лвив, Украйна. Три от самолетите на превозвача остават блокирани там.

Ryanair летеше от базите си в Германия, Полша и Румъния до 4 летища в Украйна преди войната и директорът Майкъл О’Лийри каза, че полетите ще бъдат заменени със Средиземноморски дестинации. Ryanair отчете 20% спад на резервациите от началото на инвазията на Русия, но очаква хеджирането на горивото /80% на 63 долара за барел до март 2023/ и ограничаването на разходите да помогнат на европейския лоукост гигант да излезе пред конкурентите си това лято.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Нови удари за глобалната авиоиндустрия от войната в Украйна
Следваща публикация
El Al отложи доставката на 787 за 2023г
204 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Ryanair купува Niki

Ryanair се съгласи да купи австрийската авиокомпания на бившия шампион от Формула 1 Ники Лауда,…
Меню