EASA спря летателната годност на Сухой Суперджет и още руски самолети

1K прочитания

Агенцията анулира сертификатите за летателна годност на доста типове самолети руско производство

Като безпрецедентна мярка Европейската агенция за авиационна безопасност /EASA/ анулира сертификатите за летателна годност на редица произвеждани в Русия самолети, сред които:

  • Сухой Суперджет 100
  • Туполев Ту-204
  • Бериев Бе-130
  • Бериев Бе-200
  • Камов Ка-32

Новите санкции от страна на европейския регулатор ще имат и сериозно негативно отражение върху типове самолети, които са още в изпитателна фаза, като новия пътнически МС-21, турбовитловия Ил-114-300 или руско-китайския CR929.

Ту-204 се използва главно в товарна конфигурация от руските авиокомпании, като един такъв летеше и за DHL в Европа

Агенцията съобщава, че към списъка с отнети сертификати се очаква да бъдат добавени и още типове.

MC-21 има две версии, с повече западни и с по-малко западни компоненти. Нито една от двете не е сертифицирана

Междувременно шефът на Ростек, руската компания, под чиято шапка са производствените компании и търговските им дружества обяви, че „в момента приоритетът на руската индустрия е в акселерирането на програмите за замяна на западните алтернативни с такива местно производство, което засяга ключови продукти, системи и технологии.“

Бе-200 е самолет-амфибия, използван основно в противопожарни операции

Към момента обаче, огромното мнозинство от руските авиационни програми, както в гражданската, така и във военната авиация, разчитат на сериозен дял от западни компоненти и системи, за които все още няма местни алтернативи.

Свързани теми

Предишна публикация
Проблеми със сателитната аеронавигация заради войната в Украйна
Следваща публикация
Волга-Днепр Груп спира всички Боинги
1K прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню