Embraer гледа към потенциала на Азия

25 прочитания

Производителят обмисля дали да не пусне турбовитлов модел

 

Embraer тръгна към нови пазари в най-бързо развиващата се част от света за авиоиндустрията. Бразилският производител предлага на авиокомпаниите от Азия своите регионални джетове, които могат да летят на дистанции до 5 часа, което не е изгодно с по-големи самолети, твърди Embraer.

Снимка: Quantas

На авиосалона в Сингапур Qantas Group обяви намерения да направи база на Embraer E190 в Дарвин и да базира там поне 4 EJets в цветовете на QantasLink, които ще летят по вътрешни и международни полети.

Самолетите ще бъдат в цветовете на Qantas с до 97 места в две класи.

Embaer продължава агресивната си експанзия по света с рекламирания като „суперефективен, супер тих, с ниски въглеродни емисии и екологичен E190E2.

Компанията създаде тази великолепна реклама, която завъртя по време на най-големия авиосалон в Азия и втори за годината, Сингапур. Прякорът, който Е190Е2 получи от създателите си е „ловецът на печалби-технологичната акула“.

 


Бразилските самолети направиха силен старт на годината като получиха в края на януари поръчка за 20 Е190Б/Е195Е2 с опция за още 30 от базираната във Флорида лизингова компания Azorra. Доставките трябва да започнат през 2023г. Сделката се оценява на 3,9 милиарда щатски долара според съобщението на Ройтерс. В навечерието на авиошоуто бразилците продадоха на AmericanAir още 3 E175 за дъщерната й компания Envoy Air.

Тези новини звучат успокояващо след като JetBlue реши да ускори пенсионирането на ембраерите си Е190, които сменя с А220 на Airbus. JetBlue току-що поръча 30 от малките ербъси, които преди се правеха само от Бомбардие, с които се конкурират в сегмента 70-80 местни самолети.

Точно този пазар обаче привлече вниманието на Rolls-Royce към тубровитловите планове на Embraer.

На авиошоуто в Сингапур търговският директор на Ембраер каза, че преговаря с Pratt & Whitney, Rolls-Royce и GE за двигатели за турбовитлов самолет, който още не е решил дали да разработи. Ако вземе такова решение в края на тази или началото на следващата година, производителят може да бъде готов да го пусне на пазара през 2027г.

Бразилците се готвят да навлязат в сегмента, доминиран от ATR, въпреки че другият голям западен производител, De Havilland Канада завърши всичките си поръчани Dash 8-400 и в момента има пауза в производството. И ATR, и De Havilland ползват двигателите на Pratt & Whitney.

Допълнена: 17 февруари 2022г.

Embraer подписа партньорство с Rolls-Royce и Wilderoe за проучвания за концептуален регионален самолет с нулеви емисии. Проучвателният период ще продължи 12 месеца, съобщи Reuters.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Boeing докара 777Х в Сингапур
Следваща публикация
Не Боинг, а FAA вече ще инспектира новите Дриймлайнъри
25 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Boeing и Embraer ще строят KC-390 в САЩ

Boeing и бразилският производител Embraer, в който американската компания вече има сериозно дялово участие, са…

Mitsubishi купува Bombardier CRJ

Mitsubishi се очаква да обяви финализирането на сделка за придобиване на програмата CRJ от Bombardier…

Embraer достави първия Praetor-500

Бизнес джетът Praetor 500 е трансконтинентален самолет,  който може да лети от Маями до Сиатъл,…
Меню