Embraer гледа към потенциала на Азия

36 прочитания

Производителят обмисля дали да не пусне турбовитлов модел

 

Embraer тръгна към нови пазари в най-бързо развиващата се част от света за авиоиндустрията. Бразилският производител предлага на авиокомпаниите от Азия своите регионални джетове, които могат да летят на дистанции до 5 часа, което не е изгодно с по-големи самолети, твърди Embraer.

Снимка: Quantas

На авиосалона в Сингапур Qantas Group обяви намерения да направи база на Embraer E190 в Дарвин и да базира там поне 4 EJets в цветовете на QantasLink, които ще летят по вътрешни и международни полети.

Самолетите ще бъдат в цветовете на Qantas с до 97 места в две класи.

Embaer продължава агресивната си експанзия по света с рекламирания като „суперефективен, супер тих, с ниски въглеродни емисии и екологичен E190E2.

Компанията създаде тази великолепна реклама, която завъртя по време на най-големия авиосалон в Азия и втори за годината, Сингапур. Прякорът, който Е190Е2 получи от създателите си е „ловецът на печалби-технологичната акула“.

 


Бразилските самолети направиха силен старт на годината като получиха в края на януари поръчка за 20 Е190Б/Е195Е2 с опция за още 30 от базираната във Флорида лизингова компания Azorra. Доставките трябва да започнат през 2023г. Сделката се оценява на 3,9 милиарда щатски долара според съобщението на Ройтерс. В навечерието на авиошоуто бразилците продадоха на AmericanAir още 3 E175 за дъщерната й компания Envoy Air.

Тези новини звучат успокояващо след като JetBlue реши да ускори пенсионирането на ембраерите си Е190, които сменя с А220 на Airbus. JetBlue току-що поръча 30 от малките ербъси, които преди се правеха само от Бомбардие, с които се конкурират в сегмента 70-80 местни самолети.

Точно този пазар обаче привлече вниманието на Rolls-Royce към тубровитловите планове на Embraer.

На авиошоуто в Сингапур търговският директор на Ембраер каза, че преговаря с Pratt & Whitney, Rolls-Royce и GE за двигатели за турбовитлов самолет, който още не е решил дали да разработи. Ако вземе такова решение в края на тази или началото на следващата година, производителят може да бъде готов да го пусне на пазара през 2027г.

Бразилците се готвят да навлязат в сегмента, доминиран от ATR, въпреки че другият голям западен производител, De Havilland Канада завърши всичките си поръчани Dash 8-400 и в момента има пауза в производството. И ATR, и De Havilland ползват двигателите на Pratt & Whitney.

Допълнена: 17 февруари 2022г.

Embraer подписа партньорство с Rolls-Royce и Wilderoe за проучвания за концептуален регионален самолет с нулеви емисии. Проучвателният период ще продължи 12 месеца, съобщи Reuters.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Не Боинг, а FAA вече ще инспектира новите Дриймлайнъри
Следваща публикация
Boeing докара 777Х в Сингапур
36 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Embraer достави първия Praetor-500

Бизнес джетът Praetor 500 е трансконтинентален самолет,  който може да лети от Маями до Сиатъл,…

Ембраер вече не се продава

След провала на сделката по придобиване на пътническото подразделение на бразилската Ембраер от Боинг по-рано…
Меню