Embraer достави първия Е195-Е2 на бразилската Azul

206 прочитания

На 12 септември 2019 Ембраер достави първия Е195-Е2 от новите серии E-Jets на бразилската авиокомпания Azul Linhas Aereas – първоначален клиент за новия модел. Церемонията се състоя на летището Сао Хосе дош Кампош, където е базиран бразилския производител.

Самолетът, който е на лизинг от ирландската компания AerCap, е най-големия пътнически самолет произвеждан в Бразилия. По думите на Джон Слатъри, Главен изпълнителен директор на Ембраер „на пътниците ще се хареса новия интериор, а авиокомпаниите ще бъзат впечатлени от невероятната оперативна ефективност. Това без съмнение е идеалният самолет за бизнес модела на Azul и се гордея със служителите на Ембраер, които го направиха реалност.“

Azul има 125 самолета Embraer, Airbus и ATR и оперира до 112 дестинации в Южна, Централна и Северна Америка.

Azul има 125 самолета Embraer, Airbus и ATR и оперира до 112 дестинации в Южна, Централна и Северна Америка.

Авиокомпанията е водещ клиент на Ембраер още от създаването си, като оперира с над 50 самолета от моделната серия, а има поръчани още 51 Е195-Е2. По думите на Ангъс Кели от AerCap „доставката на новия самолет ще издигне и двете бразилски компании до ново ниво.

Конфигурацията на пътнически салон е в традиционния за Ембраер 2+2 седалки вариант.

Конфигурацията на пътнически салон е в традиционния за Ембраер 2+2 седалки вариант.

Самолетът е конфигуриран със 136 седалки в икономична класа. В сравнение с първата генерация Е195, новият Е2 е с 3 метра по-дълъг /41.5 метра дължина/. Размахът на крилото също е увеличен от 28 на 35.1 метра. Самолетите от типа на Azul ще са базирани на летище Сантос Дюмон до Рио де Жанейро и ще стартират полети от следващия месец.

Самолетът е оборудван с двигателите Pratt & Whitney PW-1900G с тяга от 85 до 102 килонютона. Самолетът има максимална излетна маса от 61500 кг, максимална скорост от 833 км/ч, салечина на полета до 4800км и каталожна цена от около $60 милиона

Самолетът е оборудван с двигателите Pratt & Whitney PW-1900G с тяга от 85 до 102 килонютона.
Самолетът има максимална излетна маса от 61500 кг, максимална скорост от 833 км/ч, салечина на полета до 4800км и каталожна цена от около $60 милиона

Свързани теми

Предишна публикация
Без наследник на А320neo поне до 2035
Следваща публикация
Търговската война между САЩ и Китай ще навреди на Dreamliner
206 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Нови съкращения в Airbus през лятото

Висококвалифицирани специалисти от аерокосмическия сектор по света са принудени да приемат неквалифицирана работа, докато големите…

Boeing 777X полетя

След като бе отлаган два пъти, първият тестов полет на Boeing 777Х бе изпълнен от…
Меню