Наследникът на Ан-2 полетя в Русия

803 прочитания

Турбовитловият самолет ЛМС-901 „Байкал” изпълни първи полет в Русия днес, 31 януари 2022 г. Машината е замислена, като заместник на все още масово използвания там бутален биплан Ан-2.

Полетът е станал факт от Екатеринбург, като е продължил 25 минути, а максималната му височина е била 500 метра. Самолетът е управляван от Валентин Лаврентиев. Той е тествал устойчивостта и управляемостта на машината в полет и е останал доволен от видяното.

Това реално е вторият полет на самолета, но първия официален. ЛМС-901 полетя за кратко преди две седмици по време на скоростно рулиране.

След първоначалните заводски изпитания, самолетът ще бъде предаден за държавни изпитания. Строят се още два прототипа – един за летателни и един за наземни изпитания.

През 2019 г. руското Министерство на промишлеността и търговията поръчка на компанията „Байкал-инжиниринг” да създаде лек еднодвигателен турбовитлов самолет, който да превозва девет души или да носи товар от два тона.

Машината е проектирана от Московския авиационен институт (МАИ) и получава индекса ЛМС-901 и името „Байкал”. Първият прототип бе завършен в средата на миналата година.

ЛМС-901 днес се задвижва от един General Electric H80-200 (новото развитие на чешкия Walter M601), но в перспектива ще получи и руския двигател ВК-800С. По план, единичната цена на самолета трябва да е в рамките на 120 млн. рубли (около €1,5 млн.).

Това е пореден опит на държавно ниво в Русия да се намери заместник на биплана Ан-2. Предишният проект ТВС-2ДТС бе изоставен, защото бе твърде голям, което налагаше ограничения в експлоатацията му. Днес в Русия продължава да се експлоатират стотици Ан-2, които се използват за транспорт до отдалечени райони в страната.

Свързани теми

Предишна публикация
Qatar Airways стана стартов клиент на Boeing 777-8F
Следваща публикация
Qatar пусна притеснително видео за мащаба на проблемите с нейните А350
803 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню