Ако летищата не успеят да отговорят на това търсене, ACI World смята, че до 2040 броят на пътниците по света ще намалее с 5,1 милиарда. За всеки милион пътници, който летищата няма да могат да приемат, поради ограничен капацитет през 2040г., ще бъдат изгубени по 10 500 работни места и 346 милиона долара БВП.
Облекчението на ограниченията бавно вдига трафика
Последните данни от юни 2021г на ACI /Airport Council International/ показват ръст на глобалния пътнически трафик от 13,2% спрямо май тази година, подкрепен от желанието на хората да пътуват и да се срещат с други хора.
Въпреки многото неизвестни като например новия делта вариант на вируса, които могат да попречат на ръста или да обърнат тенденцията, летищата са вече по-добре подготвени да се справят с препятствията на пандемията, съобщава организацията.
![Графика: ACI](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2021/08/ACI_CAPEX.jpg)
Графика: ACI
Терминалите глобално изискват най-голям дял от капиталовите инвестиции на летищата.
Втори по обем са инвестициите в разширение на капацитета за обезпечаване на самолетодвиженията и за интеграция на други видове транспорт с летищата – жп линии, пътища и транзит. Така инвестициите в паркинги ще изискват най-малко средства /графиката по-долу/.
Според Aviation: Benefits Beyond Borders, през 2019г. авиацията е подкрепила 87,7 милиона работни места по света /преди пандемията/ и е осигурила 4,1% от глобалния БВП, или 3,5 трилиона щатски долара.
![Неаобходими капиталови разходи за летищата. Графика: ACI](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2021/08/ACI_CAPEX1.jpg)
Неаобходими капиталови разходи за летищата. Графика: ACI
За да отговорят на растящото търсене на граждански полети, летищата в Европа се нуждаят от $427 млрд до 2040г.
2,4 трилиона щатски долара капиталови инвестиции ще са нужни на глобалния летищен сектор, за да отговори на тенденцията за търсене на пътувания до 2040г.
![Нуждите от капиталови разходи на глобалните летища. Графика: ACI](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2021/08/ACI_CAPEX2.jpg)
Нуждите от капиталови разходи на глобалните летища. Графика: ACI.
Глобалната прогноза за капиталовите разходи на летищата е изготвена с подкрепата на летище Хамад и разработена в сътрудничество с Oxford Economics, публикувана от ACI на 23 август 2021г.