$318 милиона загуба за новия Air Force One още преди да е започнат

111 прочитания

Причина за натрупаните загуби са рестрикциите в условията на пандемия.

„Програмата за подмяна на президентския самолет“, както официално се нарича проектът за нов Air Froce Onе, търпи загуби от над 318 милиона долара в първото тримесечие на 2021-а, при това още преди самолетите да са изпратени за финално окомплектоване, съобщава Пентагонът. Причината са спорове между част от доставчиците и американското министерство на отбраната, което официално отговаря за проекта.

Новият VC-25B, известен по целия свят с позивната си Air Force One, когато американският президент е на борда, ще се базира на последния вариант на най-големия американски пътнически самолет Боинг 747-8.

Производството на самолетите по програмата се забавя значително заради пандемията, тъй като всички механици минават пред специални проверки за сигурност и подмяната им при карантина е изключително трудна.

Друг проблем са отношенията с доставчиците, които бавят изпращането на ключови компоненти за финалното сглобяване на двата самолета. Предполага се, че един от ключовите такива доставчици е базираната в Тексас GDC Technics, която беше дадена на съд от Боинг през април 2021, заради забавянето на доставките на ключови кабинни компоненти за неназован бизнес проект на Боинг, което по всяка вероятност се отнася до президентските самолети.

В резултат на делото GDC Technics подаде заявление за банкрут на 26 април, но заради последващи дела от Боинг не успя да влезе в програмата за защита от фалит.

Американските военновъздушни сили сключиха ексклузивен договор с Боинг за разработката на двата нови президентски самолета на фиксирана цена, която първоначално бе $3.9 милиарда. Това означава, че в случай на оскъпяване разликата ще се поеме от производителя Боинг, а не от американското правителство. През април Боинг загуби още $168 милиона по същата програма отново заради проблеми, свързани с пандемията.

Новите самолети трябва да заменят досегашните два броя VC-25A, базирани на Боинг 747-200 и доставени през 1991-а.

Президентските VC-25A са базирани на една от първите модификации Боинг 747-200, въпреки че след конверсията нямат много общо с пътническите си сестри

Интересното сега е, че двата нови Боинг 747-8 са вече построени от американския производител за руската авиокомпания Трансаеро, която фалира през 2015-а и така и не успя да получи поръчаните си самолети. Конверсиите към специалната версия за американските ВВС се изпълнява в производствения център на Боинг в Сан Антонио, Тексас.

Свързани теми

Предишна публикация
Lufthansa и BASF представят технологията „кожа на акула“
Следваща публикация
Луфтханза съкращава още 10 000 работни места през 2022
111 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню