Lufthansa и BASF представят технологията „кожа на акула“

346 прочитания

От 2022-а всички товарни Боинг 777 на Луфтханза ще се възползват от технологията AeroSHARK.

Колкото по ниско е съпротивлението от триенето на повърхностите на самолета във въздуха, толкова по-нисък е разходът на гориво.

Използвайки примери от природата, авиационната индустрия непрекъснато търси нови похвати за намаляване на аеродинамичното съпротивление от десетилетия. Сега Lufthansa Technik и химическият гигант BASF успяха да постигнат пробив в това отношение в рамките на съвместен проект, наречен AeroSHARK. Технологията представлява микроскопичен повърхностен филм, който възпроизвежда структурата на кожа на акула, с който ще бъдат снабдени всички самолети в товарния флот на германският национален превозвач от началото на 2022-а година. Двете компании се надяват по този начин самолетите да станат още по-икономични и да се намалят отделяните емисии.

Целият флот от 10 Боинга 777 на Lufthansa Cargo ще получи новото иновативно покритие до края на 2022-а

Структурата на този филм е съставена от микролюспи с размер около 50 микрометъра, които имитират характеристиките и свойствата на кожата на акула, с което подобряват аеродинамичния поток върху всички аеродинамични структури на самолета. Това означава още, че ще се намали и разходът на гориво. За флота от Боинг 777 в карго дивизията на авиокомпанията, Луфтханза Техник разчита на намаляване на съпротивлението при корпуса на самолета с повече от 1%. За целия флот, който в момента се състои от 10 самолета, това означава спестяване на поне 3700 тона гориво и над 11 700 тона въглеродни емисии годишно, което пък се равнява на около 48 индивидуални товарни полета от Франкфурт до Шанхай.

Луфтханза Техник работи заедно с гиганта BASF по спецификацията и разработката на новия материал, като двете компании ще кандидатстват заедно за издаване на съответните сертификати и одобряване на модификациите, които ще се извършват по самолетите. Протоколът за поставяне на микрофилма е достатъчно опростен, за да направи възможно модифицирането на самолетите по време на редовните им проверки.

Всичко ще се извършва на базата на допълнителен сертификат за летателна годност, който компанията разчита да получи от Европейската агенция за авиационна безопасност до края на годината на база на предоставените задълбочени анализи и тестове на материала.

Производството ще се извършва от подразделението на BASF за иновативни покрития отвъд боите. Според двете компании, материалът е достатъчно устойчив на износване при големите натоварвания в полет, а и ще позволява сравнително лесна замяна или операции по отстраняване на дефекти и проблеми с покритието.

Свързани теми

Предишна публикация
$318 милиона загуба за новия Air Force One още преди да е започнат
Следваща публикация
Първа карго конверсия на Боинг 777
346 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

EasyJet и Airbus ще работят по е-самолет

Лоукост авиокомпанията и европейският производител подписаха на авиосалона в Дубай меморандум за съвместна работа по…

737 Max 9 получи лиценз от FAA

Американският регулатор издаде сертификат на Boeing 737 Max 9, с което позволи на втория тяснофюзелажен…
Меню