Спират производството на Citation Sovereign и King Air 90

81 прочитания

Textron ограничава разходите и производството на слабо-популярни модели на марките си Cessna и Beechcraft

Textron Aviation обяви, че спира производството на два свои модела – бизнесджета от среден клас Cessna Citation Sovereign+ и двудвигателния турбовитлов Beechcraft King Air C90 GTx. Търсенето и на двата модела сериозно се е свило в последните години и Textron Aviation взима решение съобразно това.

„И двата модела бяха ценна част от нашето портфолио в последните десетилетия”, се казва в съобщението на производителя.

Оттам заявяват, че поддръжката и на двата модела ще продължи в обозримото бъдеще.

Sovereign влезе в експлоатация през 2004 г., като той бе на базата на по-късия модел Excel. До момента са произведени 349 броя Sovereign и още 94 броя от подобрения Sovereign+, който се появи през 2012 г. Моделът, обаче започна да се застъпва с Citation Longitude, който се появи в началото на 2019 г. и Citation Latitude, който влезе в експлоатация през 2015 г.

В последните четири години се произвеждат под 10 Sovereign годишно.

King Air 90 е бащата на фамилията King Air. Той е създаден през 1964 г. на база буталния Queen Air. В последните 15 – 20 години моделът бе обновяван многократно, а до момента са сглобени 2178 броя. В последните години, обаче турбовитловия пазар клони към по-големите самолети и нишата на King Air 90 се сви.

Свързани теми

Предишна публикация
Bombardier прекратява производството на Learjet
Следваща публикация
Falcon 6X изпълни първи полет
81 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Новият Bombardier Learjet 75 Liberty

Канадската самолетостроителна компания Bombardier представи на 9 юли новият си бизнес-джет – Learjet 75 Liberty.…
Меню