Bombardier представи новия Challenger 3500

74 прочитания

Новият суперсамолет от среден клас ще влезе в употреба през втората половина на 2022

Bombardier представи в края на септември новият си супер бизнес джет от среден клас Challenger 3500, който трябва получи сертификация през втората половина на 2022-а.

Новият модел беше представен от шефа на компанията Ерик Мишел на специална церемония в Лас Вегас. Самолетът е наследник на популярния в бранша Challenger 3000, от който компанията е доставила над 900 бройки през последните 20 години. Новият 3500 ще се продава по каталожна цена от около $26.7 милиона.

Кабината на 3500 ще се предлага в различни конфигурации, според предпочитанията на клиентите

Въпреки че е машина от среден клас, в 3500 ще влязат много от технологиите на големия флагман Global 7600 и неговите братя, при това още в базовите версии на моделната гама. 3500 ще се предлага серийно с автоматичен контрол на тягата, заедно с всички останали технологии, които използват по-малките серии 350 и по-старите 3000.

Сред иновативните технологии, които идват от Global, са:

  • хед-ъп дисплей със система за подобрена видимост
  • подобрена авионика със стъклен кокпит и четири големи дисплея
  • двойна система за управление на полета с LVP и RNP способности за прецизна навигация
  • система за синтетична видимост на терена
  • мултискан метео-радар
  • двойна инерционна позиционираща система
  • двоен GPS приемник и компютър

Бомбардие очаква новият 3500 да прелита над 3400 мили със скорост Мах 0.77, четирима пътници и двама членове на екипажа, което е приблизително разстоянието между Лос Анджелис и Ню Йорк или Лондон и Дубай. Самолетът ще е сертифициран за летища със стръмни заходи, като тези в Лондон Сити, Аспен и други.

Кухнята на Challenger 3500

С подобрени двигатели Honeywell HTF7350 самолетът ще може да превозва до 10 пътници със скорост от до Мах 0.83 и да покрива приблизително същото разстояние. Challenger 3500 ще се предлага с подобрена климатична система, която ще осигурява с 30% по-високо налягане в кабината за повече комфорт на пътниците и ще бъде оборудван с новата „интелигента кабина“ на компанията, включваща безжични и цифрови технологии за управление на всички функции в самолета.

Според Бомбардие, моделът ще има най-ниските директни оперативни разходи в своя клас и ще спести на собствениците си по $140 000 годишно за първите 5 години на експлоатация.

Свързани теми

Предишна публикация
PC-12 катастрофира след излитане в Италия
74 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Hyundai и Uber показаха своя eVTOL

Двете компании представиха на CES2020 новото си партньорство за летящо такси eVTOL, което трябва да…
Меню