Bombardier прекратява производството на Learjet

243 прочитания

Game over: Канадския производител се отказва от бранда Learjet и съкращава 1600 души от неговите линии.

С над 3000 произведени самолета от началото на бранда през 1963-а, Learjet ще остави значима и трайна следа в бизнес авиацията.

Решението на канадската Bombardier е продиктувано от влошените финансови резултати на компанията през последната година и опитите за ограничаване на разходите с над $400 милиона годишно до 2023. Производството на Learjet ще бъде прекратено окончателно в четвъртото тримесечие на 2021, съобщи компанията от Монреал.

Learjet 45 е един от най-малките представители на семейството с до 6 пътнически места, но забележителен обсег от над 9000 км

За момента решението не засяга другото моделно семейство бизнес-джетове Global Express, чието производство ще бъде консолидирано в Монреал. След това компанията ще прегледа възможностите за продажба или отдаване под наем на освободените мощности и хангари в провинция Квебек.

Името Learjet доби световна популярност, след като собственици на такива самолети станаха звезди, като Марлон Брандо, Сами Дейвис Джуниър, Елвис Пресли и Франк Синатра. ВВС дори обявява навремето, че „Learjet е частния самолет, който ще промени начинът, по който летим.“

Франк Синатра и неговият Learjet 23 – първият „масов“ бизнес-джет на марката

Според данните на анализаторската група Cirium обаче, търсенето на най-малкото семейство бизнес-джетове на канадската компания пропада още с идването на финансовата криза от 2008-9 година и така и не се възстановява напълно, а с настъпването на пандемията от миналата 2020 напълно изчезва.

Решението ще позволи на Bombardier да се фокусира върху оцеляването и развитието на по-печелившите му бизнес-джет програми Global и Challenger, които също пострадаха от глобалната криза.

Bombardier Global 8000 е най-големия и най-луксозен „чист“ бизнес-джет

Просторната кабина на Global 8000 дава безброй възможности за луксозни конфигурации за полети над 12 500 км без прекъсване

Групата Bombardier започна поетапно орязване на водещите си авиационни активи, като най-напред продаде пътническото си реактивно подразделение CRJ /Canadair Regional Jet/ на японската Mitsubishi Aircraft, а през есента на 2020 се освободи окончателно и от турбовитловите серии Q400, произвеждани от подразделението й DeHavilland Canada.

Групата Bombardier, която притежаваше активи в много други транспортни области, като влакове, плавателни съдове и високопроходими машини, през януари 2021-а се превърна в изцяло „авиационна“ бизнес-джет компания, след като продаде окончателно и влаковият си бизнес на френската Alstom SA.

Bombardier произвеждаше едни от най-бързите влакове в света, като мотрисите на италианските Freccia Rossa, кръстосващи Италия със скорости до 360 км/ч

След цялостното преструктуриране в края на 2021 компанията трябва да има едва 13 000 служители, в сравнение с над 90 000 към 2017-а година.

Свързани теми

Предишна публикация
Боинг обича февруари за първи полети
Следваща публикация
Кои нови самолети направиха първи полети през 2020
243 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Bombardier CS става Airbus A220

Airbus ритуално уби марката Bombardier CSeries, като реши да преименува самолетите от семейството на А220.…
Меню