Полетите на бизнесджетовете се връщат на нивата от 2008

24 прочитания

Полетите на бизнесджетовете през третото тримесечие на 2017 стигнаха най-високото ниво от финансовата криза през 2008, показва най-новото проучване на Jet Support Services /JSSI/ от 26 октомври.
Средният брой летателни часове растат с 4,5% годишно и ключовите регионални пазари по света, включително Азия, Африка и Южна Америка също показват силни годишни ръстове.
Традиционно летните месеци са най-силния период от годината за полети на частните бизнес джетове. Увеличената активност до нивата отпреди кризата обаче показват, че компаниите използват частните си самолети за правене на бизнес по света все по-често. Показателен и ръстът на пазарите извън Северна Америка и Европа.

Основни заключения на JSSI:
Общо увеличение на часовете на полет с 4.5% годишно и 2,4% годишно след третото тримесечие на 2016. Използване на самолетите средно по 29,11 часа през третото тримесечие – най-високата средна стойност от края на 2008 /над 30 часа/.
От седемте региони, които докладът следи, само най-големият, Северна Америка показва спад в използването на бизнес джетове с 0,9% по-малко часове. Активността в Южна Америка се е увеличила с 8,3% и в Азиатско-Тихоокеанския регион с 8,6%.

Прогноза за още по-голямо търсене през 2018
Новата 2018 ще донесе още по-голям ръст в търсенето на бизнес самолети на оперативен лизинг, защото клиентите се възползват все повече от привлекателните цени, показва проучване на Global Jet Capital /управляващ активи за 2,5 млрд долара и част от Blackstone/.
Цените на оперативния лизинг са толкова конкурентни, че в проучването 46% от професионалистите в сектора очакват ръст в използването на частни бизнес джетове.
Председателят на Global Jet Capital, Шон Вик вижда само една промяна на пазара на бизнес самолетите втора ръка: желанието на собствените да наемат 20-25-годишни самолети, които се предлагат най-често. Традиционно новите самолети се продават главно в по-тъмни места на света, но купувачите стават все по-заможни и взискателни.

Снимка: Авиофорум, Авиошоу Бурже 2015.

Свързани теми

Предишна публикация
Битката за пилоти: бизнес авиацията vs авиокомпаниите
Следваща публикация
Gulfstream G650 – ново измерение за комфорт
24 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Японският Air Force One отвътре

В продължение на над три десетилетия двойка Боинг 747-400 превозват японските министър-председатели и императорското семейство…
Меню