Boeing произведе последния 787 в Еверет

217 прочитания

Последния Боинг 787 Дриймлайнър, произведен в основната база на компанията в Еверет, Вашингтон, излезе от фабриката, преди преместването в Южна Каролина.

Последният Боинг 787 произведен в Еверет излезе от фабриката точно в 22ч местно време на 26 февруари 2021, преди производството на модела да мигрира изцяло във втората производствена база на компанията в САЩ.

Самолетът излиза с производствен сериен номер 1095 и ще бъде доставен на японската авиокомпания All Nippon Airlines /ANA/.

 

До края на март 2021 Боинг ще консолидира производството на Дриймлайнър в Норт Чарлстън, Южна Каролина. Решението за това беше взето през октомври 2020, в рамките на инициативата за подобряване на качеството и ефективността на производството и намаляване на разходите. Решението не се размина и без полемика. Губернаторът на щата Вашингтон заплаши, че премахне някои от данъчните облекчения за Боинг, която е най-големия работодател в северозападния щат.

През последните години фабриката в Норт Чарлстън стана печално известна с множество проблеми с качеството на произвежданите самолети. Това предизвика спешното издаване на директиви за отстраняване на дефекти в над 200 самолета от типа.

През 2019 в доклад за качеството, цитиран от Вашингтон пост се казва, че холандския превозвач KLM е открил множество дефекти и проблеми с контрола на качеството при получаване на 787-10, обявявайки получените самолети за „далеч под приемливите стандарти за качество.“

Проблемите доведоха до там, че някои авиокомпании, като Qatar Airways обявиха, че няма да приемат самолети, произведени в Норт Чарлъстън.

Сега Боинг твърди, че с тази трансформация ще се решат голяма част от проблемите с качеството на самолета, който се произвежда от 3 май 2009-а година. Базата в Норт Чарлстън беше открита през 2012, за да подсили производството на един от най-търсените модели на компанията. Производствената линия в Южна Каролина е и единствената, на която се произвежда моделът 787-10.

Още за дефектите на Боинг 787 четете тук и тук

Свързани теми

Предишна публикация
Пак удължиха срока за подаване на оферти за концесията на летище Пловдив
Следваща публикация
52 години от първия полет на Конкорд
217 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Т-7А Red Hawk мина CDR тест

Boeing и ВВС на САЩ успешно приключиха критичния преглед на дизайна /CDR/ за Т-7А Red…
Меню