8 Боинга 787 приземени, заради структурни проблеми

182 прочитания
Боинг е изпратил директива до своите клиенти за незабавното спиране от полети на 8 Дриймлайнъра, съобщава The Air Current.

Според информацията, въпросите самолети имат структурен дефект, който застрашава структурната им цялост при нормални експлоатационни натоварвания. Боинг са предупредили за проблема и американската Федерална авиационна администрация /FAA/, като се очаква отстраняването му да отнеме поне по 2 седмици на самолет. Всички засегнати машини са произведени в последните 3 години.

Според директивата, „структурни детайли в задната част на самолета са демонстрирали невъзможност да издържат на максималното претоварване при нормални условия на експлоатация и е възможно да се разрушат.“ Това е първи подобен случай с Боинг 787, който води до незабавното приземяване на самолета и означава, че става въпрос за наистина сериозен проблем.

787 production nose

Според Air Current, който се позовава на източници от авиокомпания, която е засегната от директивата, Боинг е идентифицирал „два конкретни производствени пропуска в съединенията на ключови секции в задната част на фюзелажа, комбинацията от които може да доведе до състояние, което не отговаря на стандартите и сертификационната годност на самолета.“

Сред засегнатите авиокомпании са United Airlines, Air Canada и Singapore Airlines.

787-10 за Singapore Airlines на производствената линия в Чарлстън

787-10 за Singapore Airlines на производствената линия в Чарлстън

По-късно Боинг потвърдиха за проблема и пред Блумбърг, като добавиха, че „осемте машини са незабавно спрени от полети, докато не бъдат извършени съответните проверки и дефектите не бъдат отстранени.“

Проблемните самолети са сглобени на производствената линия на Боинг в Чарлстън, а проблемът възниква, докато компанията обсъжда консолидирането на производството на модела 787 само в една локация, като именно Чарлстън е фаворит за преместването. Това е фабриката, която през последните години на няколко пъти влизаше в полезрението на регулаторните органи, заради проблеми с контрола на качеството, а се твърди че някои авиокомпании, като Qatar Airways категорично са отказали доставките на самолети от тази производствена линия.

Според Air Current структурния проблем е свързан с точка на свързване на секции от задната част на фюзелажа. Там се свързват двете последни карбонови секции на фюзелажа, затваряйки херметизираната част на кабината. Боинг използва уплътнителни вложки, за да запълва естествено възникващите луфтове в сглобката, като в последствие използва роботизирано сканиране за потвърждаване на адекватното им запълване. В случая с осемте приземени самолета тези луфтове не са били адекватно запълнени и проверени. Неправилното поставяне на вложките означава неравномерно разпределение на натоварванията върху структурата, което е потенциално опасно.

Вторият проблем е, че вътрешната повърхност на карбоновата секция не е достатъчно гладка, колкото трябва да бъде. Това, в комбинация с неправилно запълнените луфтове, може значително да отслаби структурния интегритет на фюзелажа.

Именно огромният процент композитни материали използвани във фюзелажа на Дриймлайнър е сред основните му предимства на пазара. Олекотената конструкция го прави невероятно икономичен, но и води до проблеми, с които Боинг често се налага да се справя.

Проблемните самолети са от сериите -9 и -10

Проблемните самолети са от сериите -9 и -10

Свързани теми

Предишна публикация
FAA разследва производството на Boeing 787
Следваща публикация
EASA и Канада стартират ревалидацията на 737MAX
182 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню