Всички 777 с двигатели PW4000 приземени за проверка

154 прочитания

Над 70 самолета от сериите Боинг 777-200 ще бъдат приземени за проверка на двигателите до изясняване на инцидента с United

Американската федерална авиационна администрация (FAA) нареди спешни инспекции на част от наличните самолети Boeing 777-200 задвижвани от двигатели Pratt & Whitney PW4000. Това става, след като на 20 февруари такава машина претърпя тежък отказ на двигател в полет.

Отделно от разпорежданията на FAA, авиокомпанията United Airlines, японски, корейски и други авиокомпании, спряха полетите със самолетите от типа задвижвани от PW4000.

От FAA обявиха, че след внимателен анализ е решено да се публикува спешна Директива за летателна годност (Emergency airworthiness directive), която изисква незабавна проверка на самолетите Boeing 777 снабдени с двигатели Pratt & Whitney PW4000. Решението е от 21 февруари 2021г.

Предполага се, че кухите лопатки на вентилатора и първата степен на турбината са в основата на проблема

От FAA уточняват, че основното им притеснение е свързано с кухите лопатки в турбината и вентилатора на точно този модел на Pratt & Whitney.

Това значи, че около 70 машини с тези двигатели ще бъдат спрени от полети, до извършване на инспекциите. Моделът, обаче се експлоатира само в три държави – САЩ, Япония и Южна Корея.

 

Инцидентът се разследва от американската NTSB с участието на Прат енд Уитни и Боинг

Boeing следи активно събитията, свързани с полет 328 на United.

„Препоръчваме спиране на операциите на 777 с PW4000-112, докато FAA установи подходящия протокол“, съобщи производителят.

Pratt & Whitney координира подкрепата на операторите и регулаторите по инцидента, съобщи компанията.

В последните години има три тежки отказа в полет с PW4000 (през 2018, 2020 и сега), като последният е от 20 февруари, когато Boeing 777 с PW4077 трябваше да се върне за аварийно кацане, след като малко след излитането, десният двигател претърпя катастрофален отказ. Никой от намиращите се на борда не пострада.

От американският разследващ орган NTSB обявиха, че две от лопатките на авариралия двигател са се отчупили. Едната от основата си, а другата през средата. Едната лопатка се е забила в усиления пръстен на двигателя, който е предназначен да улавя части от турбината в случай на тяхното разрушаване. Другата, обаче е причинила тежки повреди на двигателя и леки повреди по фюзелажа.

Една от повредените лопатки на злополучния мотор

Според системата Cirium, в момента в експлоатация се намират 60 броя Boeing 777 задвижвани с мотори PW4000. 22 са във флота на United, 11 в ANA, девет в JAL, по седем в южнокорейските оператори Asiana и Korean Air, а последните четири са в Jin Air. Разследването може да ускори края на ранните модели на 777, защото ремонтите биха били твърде скъпи, смятат в Cirium.

Усложняващо обстоятелство при последния инцидент е пожарът в двигателя, който продължи и след изпускането на двете противопожарни бутилки на борда

Инцидентът става в изключително трудни времена за глобалната авиоиндустрия, която изпадна в криза заради пандемията и забраната за пътуване.

Boeing едва излиза от двугодишната криза с MAX след катастрофите в Етиопия и Индонезия, а Pratt & Whitney бе изправен пред подобни проблеми с двигателя си на Airbus A320neo в Индия.

Пораженията по фюзелажа на самолета от полета на United също са сериозни

Свързани теми

Предишна публикация
Нови инспекции за 222 самолета Боинг 787
Следваща публикация
Части от Боинг 747 се изсипаха в холандско градче
154 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Поздравете Beluga XL #3

Третата Beluga XL излезе на 12 юни от хангара на Airbus в Тулуза след боядисване.…
Меню